Magasra teszi a mércét a Z generáció
A márka legyen „szórakoztató”, „hiteles” és „jó” – vallják a Z generációs fiatalok egy friss tanulmány szerint.
A Z generáció világszerte a leggyorsabban növekvő fogyasztói, alkalmazotti, ügyfél és szavazó csoport, identitását meghatározza az online lét. Nagyon különböznek a többi korosztálytól, másképp gondolkodnak és cselekednek, ők az első digitális bennszülöttek. Virtuálisan összekapcsolódnak, képesek gyorsan lereagálni a változásokat és pozitív nyomot akarnak hagyni magukról a világban. A technológiával és az intézményekkel szemben is nagyon magas elvárásokat támasztanak.
Internet vagy semmi
Harmadik éve készíti el éves nemzetközi generációs kutatását a The Generational Kinetics Center a WP Engine (WordPress hosting cég) megbízásából. A Z generációról (most 5-25 évesek) megállapították, hogy az internetes technológia használatának élenjárója, a márkáktól és a vásárlástól is a digitális élményeket igénylik. Az 1996-2015-ben született fiatalok több mint fele (58%) négy óránál hosszabb ideig nem tud meglenni internet-hozzáférés nélkül, ezután már kellemetlenül érzi magát, mert nagymértékben függ a digitális kapcsolataitól. 64%-uk szerint 5 éven belül az Internet fogja befolyásolni, hogy napi szinten mit tesznek. 56%-nak van olyan barátja, akit csak online ismer.
Testre szabott termékek
A márkába vetett bizalom kialakításakor a Z generác első három szempontja a termék minősége, a pozitív online értékelés és az ügyfélszolgálat. Személyre szabott korszakban nőttek fel, a közösségi médiával kapcsolatos tapasztalataik miatt, és ezek az elvárások kiterjednek a vásárlási preferenciáikra is. A Z generáció tagjainak 75%-a nagyobb valószínűséggel vásárol meg egy terméket, ha testre szabhatja.
A Z generáció 65% -a szórakozást keresi a világhálón, ezért elvárja, hogy egy márka legyen szórakoztató. Ugyanakkor legyen hiteles is, hiszen e korosztály 82% -a inkább azokban a vállalatokban bízik, akiknek a hirdetésében valódi ügyfelek szerepelnek. 72% -a pedig elvárja, hogy a vállalat jót cselekedjen, szociális érzékenységet mutasson.
Vállalkozó szellem
Ez a közösségi médián nevelkedett korcsoport elvárja, hogy a tágabban vett digitális világ tudja, mit szeret, mi érdekli. Úgy vélik, hogy ez minimalizálja a meghozandó napi döntések számát, így a fontosabb témákra összpontosíthatnak. Korábbi tanulmányokból is kitűnt, hogy pragmatikusak, önállóak és vállalkozó szelleműek. Ha valami nem létezik, akkor kitalálják, megcsinálják. A Z generáció 62 százaléka a jövőben saját vállalkozás indítását tervezi, online.
A jövőről határozott elképzeléseik vannak. 66% úgy véli, hogy minden webhely „beszélgetni” fog egymással, tehát minden honlap / alkalmazás / készülék személyre szabott élményt nyújt majd. 70% úgy gondolja, hogy az internet az előtt tudni fogja mit szeretnének, mielőtt rákeresnének. A csoport 64% -a szerint a mesterséges intelligencia (AI) pozitív hatással lesz a világra. Általánosságban elmondható, hogy a Z generáció optimista a fejlődést illetően és úgy véli, hogy a technológia javítani fog az életükön.
Kapcsolódó cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem,…
Tovább olvasom >Így vásároltak idén karácsonyra a magyarok
A karácsony az év egyik legmeghittebb időszaka, amikor az ajándékozás…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >