Magasabb fokozatra kapcsol az átalakított kecskeméti METRO
A kecskeméti METRO áruház átalakításával végződött az idén 30 éves nagykereskedelem komplex, a teljes áruházlánc megújítását célzó projektje. A beruházás sikerét november 7-én közösen ünnepelte a vevőkkel és partnerekkel a METRO csapata.
A professzionális vevők igényeire reagálva, és az új többcsatornás nagykereskedelmi modell alkalmazásának szellemében történt átalakításoknak köszönhetően Kecskemét város és Bács-Kiskun vármegye vendéglátóhelyei és független kiskereskedői gyorsabban és hatékonyabban bonyolíthatják beszerzéseiket a METRO-nál.
Többcsatornás nagykereskedelmi modell
Az áruházlánc nemzetközi szinten 2021-ben határozta meg a kulcs vevőcsoportokra – a vendéglátóipari és a kiskereskedelmi vásárlókra – építő működési stratégiáját. A stratégia célja kettős: egyrészről a többcsatornás nagykereskedelmi értékesítés kiteljesítése, másrészről a vállalaton belüli munkafolyamatok hatékonyabbá és egyszerűbbé tétele. Az új, többcsatornás nagykereskedelmi modell pilléreit az áruházi értékesítés (Cash and Carry), a kiszállítási üzletág, valamint a digitalis szolgáltatások alkotják. A fejlesztés mindegyik területet érinti, de az áruházak és a vevőterek átalakulása a leginkább szembetűnő. Egymás után alakították át az áruházlánc 13 hazai tagját: elsőként a budakalászi METRO újult meg, majd következett sorrendben a kelet-pesti, a szegedi, a szombathelyi, a győri, a nyíregyházi, a székesfehérvári, a ferencvárosi, a miskolci, a budaörsi, a pécsi, majd utolsó előttiként a debreceni áruház. A kecskeméti METRO őszi felújításával pedig a teljes projekt megvalósult.
Nincs megállás
Molnár Balázs áruház- és vonzáskörzeti igazgató büszkén árulta el a megnyitón, hogy a munkálatok ellenére sem esett vissza az áruház forgalma. Azok ugyanis egyetlen perc kiesést sem okoztak az áruház működésében, hiszen gyorsított ütemben, éjszaka végezték őket három hét leforgása alatt – a vevők kiszolgálása ezalatt folyamatos volt. A kecskeméti METRO-ban energetikai korszerűsítés is történt: a teljes hűtőrendszert és a hűtőbútorokat lecserélték, LED-világítást szereltek fel, s mindez a meglévő napelemparkkal együtt jelenősen csökkenti az áruház energiafelhasználását csakúgy, mint a környezeti lábnyomát.
A METRO partnerei Kecskemét partnerei is
Az áruházátadón szerepet vállalt Dr. Fekete Gábor, Kecskemét alpolgármestere is, aki hangsúlyozta: “A METRO partnerei – akik közül kétszázan a rendezvényen is megjelentek – egyben Kecskemét partnerei is: kereskedők, vendéglátóhelyek, vállalkozások. Az ő üzleti sikerük és hatékonyságuk mozgatja a város gazdaságát is, ezért a METRO fontos szereplője a helyi közösségnek.” Méltatta a vállalat eredményeit, kiemelten a Megbízható Munkáltató és az Év Nagykereskedelmi Üzletlánca elismeréseket. Végezetül gratulált a fejlesztésekhez, a 30 éves jubileumhoz, és hosszú távon profitáló működést kívánt.
Profikra szabott hatékonyság minden szinten
Az átalakítások egyszerre szolgálják a vevők által az áruházban folytatott beszerzések és az áruházi kiszolgálás hatékonyságát. A vásárlói útvonal lerövidült, szélesebb közlekedőfolyosók szolgálják a kényelmes nagy tételben történő vásárlást. A vásárlói igényekhez igazítva az áruházi térben nagyobb lett az élelmiszereket kínáló terület. A termékelhelyezéseket a nagykereskedelmi jelleghez igazították: ez 30-40%-kal több raklapos kihelyezést, a polcok nagyobb kiszerelésű termékekkel, egységcsomagokkal való feltöltését, és új lépcsőzetes árazási politika érvényesítését is jelentette. A közös ki- és bejárat kialakításával a vevőszolgálat és kassza terület egy térbe került, ami az ügyintézést és az áruházi közlekedést egyaránt meggyorsította. Összességében a fejlesztések segítik a METRO csapatát abban, hogy több időt fordítsanak azokra, akik igazán fontosak: a vevőkre.
Mérföldkő jelentőségű esemény
Tóth-Korom Péter értékesítési igazgató, a vállalat Igazgatótanácsának tagja a megnyitón kiemelte: a METRO áruházak átalakítása és vele párhuzamosan az épületkorszerűsítő, energiahatékonysági beruházások a profi vevők hatékonyabb kiszolgálása mellett arra is felkészíti a kecskeméti METRO-t, hogy magasabb fokozatba kapcsoljon az értékesítésben. Az igazgató rámutatott: az áruház-átadó mérföldkő jelentőségű a 30 éves jubileumát ünneplő magyarországi METRO életében, hiszen azt jelenti, hogy a 2024-es év legnagyobb vállalását, a teljes áruházlánc megújítását is teljesítették. A METRO korszerű, modern keretek között, de visszatért nagykereskedelmi gyökereihez.
Kapcsolódó cikkeink
Új logisztikai központot nyitott a Metro Szerbiában
A német Metro Cash and Carry új, 15000 négyzetméteres logisztikai…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >A HoReCa-piac kihívásai nem múlnak, csak változnak – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új zseb nyílik a SZÉP-kártyán Aktív magyarok névvel
Mindenki a saját egészségének a kovácsa, az Aktív Magyarország program…
Tovább olvasom >MTÜ: tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai
Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai a…
Tovább olvasom >A 2024-es év bejglijei: Karl Cukrászda és Még1kiflit Pékség a dobogón
A Magyar Cukrász Ipartestület idén is meghirdette az Év bejglije…
Tovább olvasom >