Magasabb fokozatra kapcsol az átalakított kecskeméti METRO
A kecskeméti METRO áruház átalakításával végződött az idén 30 éves nagykereskedelem komplex, a teljes áruházlánc megújítását célzó projektje. A beruházás sikerét november 7-én közösen ünnepelte a vevőkkel és partnerekkel a METRO csapata.
A professzionális vevők igényeire reagálva, és az új többcsatornás nagykereskedelmi modell alkalmazásának szellemében történt átalakításoknak köszönhetően Kecskemét város és Bács-Kiskun vármegye vendéglátóhelyei és független kiskereskedői gyorsabban és hatékonyabban bonyolíthatják beszerzéseiket a METRO-nál.
Többcsatornás nagykereskedelmi modell
Az áruházlánc nemzetközi szinten 2021-ben határozta meg a kulcs vevőcsoportokra – a vendéglátóipari és a kiskereskedelmi vásárlókra – építő működési stratégiáját. A stratégia célja kettős: egyrészről a többcsatornás nagykereskedelmi értékesítés kiteljesítése, másrészről a vállalaton belüli munkafolyamatok hatékonyabbá és egyszerűbbé tétele. Az új, többcsatornás nagykereskedelmi modell pilléreit az áruházi értékesítés (Cash and Carry), a kiszállítási üzletág, valamint a digitalis szolgáltatások alkotják. A fejlesztés mindegyik területet érinti, de az áruházak és a vevőterek átalakulása a leginkább szembetűnő. Egymás után alakították át az áruházlánc 13 hazai tagját: elsőként a budakalászi METRO újult meg, majd következett sorrendben a kelet-pesti, a szegedi, a szombathelyi, a győri, a nyíregyházi, a székesfehérvári, a ferencvárosi, a miskolci, a budaörsi, a pécsi, majd utolsó előttiként a debreceni áruház. A kecskeméti METRO őszi felújításával pedig a teljes projekt megvalósult.
Nincs megállás
Molnár Balázs áruház- és vonzáskörzeti igazgató büszkén árulta el a megnyitón, hogy a munkálatok ellenére sem esett vissza az áruház forgalma. Azok ugyanis egyetlen perc kiesést sem okoztak az áruház működésében, hiszen gyorsított ütemben, éjszaka végezték őket három hét leforgása alatt – a vevők kiszolgálása ezalatt folyamatos volt. A kecskeméti METRO-ban energetikai korszerűsítés is történt: a teljes hűtőrendszert és a hűtőbútorokat lecserélték, LED-világítást szereltek fel, s mindez a meglévő napelemparkkal együtt jelenősen csökkenti az áruház energiafelhasználását csakúgy, mint a környezeti lábnyomát.
A METRO partnerei Kecskemét partnerei is
Az áruházátadón szerepet vállalt Dr. Fekete Gábor, Kecskemét alpolgármestere is, aki hangsúlyozta: “A METRO partnerei – akik közül kétszázan a rendezvényen is megjelentek – egyben Kecskemét partnerei is: kereskedők, vendéglátóhelyek, vállalkozások. Az ő üzleti sikerük és hatékonyságuk mozgatja a város gazdaságát is, ezért a METRO fontos szereplője a helyi közösségnek.” Méltatta a vállalat eredményeit, kiemelten a Megbízható Munkáltató és az Év Nagykereskedelmi Üzletlánca elismeréseket. Végezetül gratulált a fejlesztésekhez, a 30 éves jubileumhoz, és hosszú távon profitáló működést kívánt.
Profikra szabott hatékonyság minden szinten
Az átalakítások egyszerre szolgálják a vevők által az áruházban folytatott beszerzések és az áruházi kiszolgálás hatékonyságát. A vásárlói útvonal lerövidült, szélesebb közlekedőfolyosók szolgálják a kényelmes nagy tételben történő vásárlást. A vásárlói igényekhez igazítva az áruházi térben nagyobb lett az élelmiszereket kínáló terület. A termékelhelyezéseket a nagykereskedelmi jelleghez igazították: ez 30-40%-kal több raklapos kihelyezést, a polcok nagyobb kiszerelésű termékekkel, egységcsomagokkal való feltöltését, és új lépcsőzetes árazási politika érvényesítését is jelentette. A közös ki- és bejárat kialakításával a vevőszolgálat és kassza terület egy térbe került, ami az ügyintézést és az áruházi közlekedést egyaránt meggyorsította. Összességében a fejlesztések segítik a METRO csapatát abban, hogy több időt fordítsanak azokra, akik igazán fontosak: a vevőkre.
Mérföldkő jelentőségű esemény
Tóth-Korom Péter értékesítési igazgató, a vállalat Igazgatótanácsának tagja a megnyitón kiemelte: a METRO áruházak átalakítása és vele párhuzamosan az épületkorszerűsítő, energiahatékonysági beruházások a profi vevők hatékonyabb kiszolgálása mellett arra is felkészíti a kecskeméti METRO-t, hogy magasabb fokozatba kapcsoljon az értékesítésben. Az igazgató rámutatott: az áruház-átadó mérföldkő jelentőségű a 30 éves jubileumát ünneplő magyarországi METRO életében, hiszen azt jelenti, hogy a 2024-es év legnagyobb vállalását, a teljes áruházlánc megújítását is teljesítették. A METRO korszerű, modern keretek között, de visszatért nagykereskedelmi gyökereihez.
Kapcsolódó cikkeink
Az Országos Kereskedelmi Szövetség élelmiszerkiskereskedői karácsonykor is a rászorulók mellett állnak
A Szövetség 7 élelmiszerkereskedő tagja (Aldi, Auchan, Lidl, Penny, SPAR,…
Tovább olvasom >Piacismeret, kapcsolatépítés, marketing
Nem feltétlenül egyforma tapasztalatokkal a hátuk mögött, de egyformán meghatározó…
Tovább olvasom >Új logisztikai központot nyitott a Metro Szerbiában
A német Metro Cash and Carry új, 15000 négyzetméteres logisztikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
2025 lesz a magyar sörturizmus éve?
18 magyar, kisüzemi sörfőzdébe kalauzol el a Bakancslista 2025 –…
Tovább olvasom >Macsó megközelítés a vásárlásban – A nap képe
Az USA-ban működik (legalább) egy olyan hipermarket, ahol a bevéárláshoz…
Tovább olvasom >Új szabályozás a munkaegészségügyi vizsgálatok terén: mit jelent ez a szállodaipar számára?
2024. szeptember 28-tól jelentős változások léptek életbe a munkaegészségügyi vizsgálatok…
Tovább olvasom >