Magasabb a szlovákok vásárlóereje a csehekénél
Magasabb a szlovák állampolgárok vásárlóereje mint a cseheké – közölte a független pozsonyi Pravda kedden a GfK piackutató elemzésére hivatkozva.
A GfK az idei évre vonatkozó kimutatása szerint míg a szlovák állampolgárok átlagos vásárlóereje 7769 eurót tett ki, addig a cseheké 7313 euróra rúgott. A két ország közvetlenül egymás után szerepel a GfK – 42 európai ország részvételével összeállított – listáján, Szlovákia a 25., Csehország pedig a 26. A listán Magyarország a 31. helyen szerepel, évi 5239 euró átlagos vásárlóerővel.
Bár az átlagos vásárlóerő az egy évvel korábbi szinthez képest az összes kelet-európai ország esetében emelkedett, de még mindig jelentősen alatta maradt az európai átlagnak. A vizsgált időszakban a vásárlóerő európai átlaga évi 13 636 euró volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Bizonytalan a Tesco jövője Közép-Európában
Komoly kihívásokkal néz szembe a Tesco közép-európai üzletága. Hazai piacán…
Tovább olvasom >Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Raskó György: az alapvető élelmiszerek megvásárlása is komoly kihívást jelent számos magyar háztartás számára
A magyar lakosság körében továbbra is érzékelhető az elszegényedés súlyos…
Tovább olvasom >További cikkeink
A SZÉP-kártya negyedéves eredményei igazolják a vállalkozók javaslatát
A Nemzetgazdasági Minisztérium április 22-én kiadott közleménye szerint 2024 első negyedévét tekintve…
Tovább olvasom >Haltermelés Magyarországon: a szakma növekvő munkaerőhiánnyal küzd
Az alacsony takarmányárak és a jó vízszintek ellenére a magyar…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencia a borászatban: az új technológia megváltoztatja a borkészítés módját
A mesterséges intelligencia forradalmasítja az amerikai borászatot, lehetővé téve a…
Tovább olvasom >