Magasabb a szlovákok vásárlóereje a csehekénél
Magasabb a szlovák állampolgárok vásárlóereje mint a cseheké – közölte a független pozsonyi Pravda kedden a GfK piackutató elemzésére hivatkozva.
A GfK az idei évre vonatkozó kimutatása szerint míg a szlovák állampolgárok átlagos vásárlóereje 7769 eurót tett ki, addig a cseheké 7313 euróra rúgott. A két ország közvetlenül egymás után szerepel a GfK – 42 európai ország részvételével összeállított – listáján, Szlovákia a 25., Csehország pedig a 26. A listán Magyarország a 31. helyen szerepel, évi 5239 euró átlagos vásárlóerővel.
Bár az átlagos vásárlóerő az egy évvel korábbi szinthez képest az összes kelet-európai ország esetében emelkedett, de még mindig jelentősen alatta maradt az európai átlagnak. A vizsgált időszakban a vásárlóerő európai átlaga évi 13 636 euró volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható nem kell, de bio legyen?
Németországban jelentősen visszaesett a fenntartható termékek iránti kereslet, ami új…
Tovább olvasom >Egyre több magyar e-kereskedő teszi át a székhelyét Szlovákiába
Az elmúlt években egyre több magyar online kiskereskedő döntött úgy,…
Tovább olvasom >A Biedronka szlovákiai piacra lépésére készül a Lidl
Továbbra is igényt tart a Lidl az árvezető szerepre Szlovákiában.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >