Magánboltok a Walmartban
A világ első számú kiskereskedője, a tavaly 419 milliárd dollár forgalmat bonyolító Walmart ereje és népszerűsége megkérdőjelezhetetlen. Épp ezért nagy jelentőségű, hogy a floridai Viera Walmart egy független, magánvirágbolt nyitását kezdeményezte az eladótérben. Bár a Walmart „stores-within-a-store” koncepciója keretében már számos McDonald’s, Subway, pénzügyi szolgáltató, köröm- és fodrászszalon működik a világ 28 országában összesen 9700 egységet számláló láncolatban, ez az első eset, hogy saját választékának versenytársat állítson. A virágbolt tulajdonosa a belvárosban is üzemeltet egy üzletet, ahol egészen más szortimenttel, magasabb árfekvéssel, az igényes vevőkör szolgálatában áll. A Walmart vásárlói azonban alacsony árakat várnak el, így ebben a virágüzletben főleg előre elkészített, kisebb csokrokat ajánl a tulajdonos. Nagy kihívás számára, hogy a Walmart továbbra is árul vágott és cserepes virágot.
A kísérlet találgatásokra ad okot az elemzők és szakértők körében. Egyfelől a pozitív pr, a független kisboltosok felkarolása jót tesz a sokat támadott, a helyi kiskereskedelmet ellehetetlenítőnek tartott behemótnak. Másrészt a helyi piacot, a helyi beszállítókat jól ismerő, régóta a környéken tevékenykedő vállalkozóval olyan tudást és rutint invitál a falai közé, amit a központosított beszerzésen keresztül eddig nem érhetett el.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Szárazság, technológiai verseny és összefogás: beindult a hazai dinnyeszezon
Komoly kihívások közepette indul a 2025-ös magyar dinnyeszezon: a csapadékhiány,…
Tovább olvasom >Romló, de a nemzetgazdasági átlagnál jobb konjunktúra a turizmusban
2025. júniusban a turisztikai cégek 70%-a szolgáltatási árainak növekedéséről számolt…
Tovább olvasom >Áremelkedés, exportcsökkenés, új fogyasztói szokások – így alakult a baromfi- és tojáspiac 2025 első felében
Látványos változások jellemezték 2025 első félévét a hazai baromfi- és…
Tovább olvasom >