Luxustermék lehet a kávé, tea, kakaó
A kávé, a tea és a kakaó árai szignifikánsan emelkedhetnek a közeljövőben: a klímaváltozás és a geopolitikai feszültségek együttes hatása súlyos fenyegetést jelent a pénztárcáinkra és a mindennapi reggelinkre. A Financial Times riportja szerint az infláció mellett az ellátási láncok instabilitása is közrejátszik abban, hogy ezek az alapvető élelmiszerek hamarosan luxustermékek lehetnek.
A modern, globalizált világban, ahol a mindennapok részévé váltak a kávé, a tea és a kakaó, könnyű elfeledkezni arról, milyen bonyolult úton jutnak el a terményektől a fogyasztókhoz. Ezek a népszerű italok évszázadok óta részei az európai kultúrának, szorosan kapcsolódnak az Ázsiából és Afrikából érkező importtermékekhez, amelyek szállításának módját és útvonalait azonban jelentősen befolyásolják a geopolitikai események és a klímaváltozás.
A klímaváltozás és a geopolitikai feszültségek egyaránt megterhelik az ellátási láncokat. A kávé, tea és kakaó Európába konténerszállító hajókon érkezik, melyek útvonalai a közelmúltban bekövetkezett események hatására instabilakká váltak. Az izraeli–Hamász háború és a jemeni húszik támadások zavart okoztak a szállítási útvonalakon, miközben a Szuezi-csatorna és a Panama-csatorna járhatósága is veszélybe került. A szomáliai kalózok újbóli megjelenése és az aszály nehezítik továbbá a globális ellátási láncok működését.
A klímaváltozás súlyos következményekkel jár a termelő országokban, ahol a mezőgazdasági termények termelése zajlik. A szeszélyes időjárás, a szárazság, az áradások és más természeti katasztrófák veszélyeztetik a terményeket, különösen a szegény országokban, ahol a gazdák nem mindig kapnak megfelelő támogatást a kormányoktól a védekezéshez.
Az uniós erdőirtást visszaszorító törvény bevezetése is további problémákat okozhat az európai raktárakban tárolt kávé és kakaó számára, mivel ezek nem felelnek meg az uniós etikai és környezetvédelmi előírásoknak.
Mindezek együttesen azt eredményezhetik, hogy a kávé, a tea és a kakaó, amelyek eddig mindennapi luxusnak számítottak, a jövőben valóban luxustermékekké válnak az átlagfogyasztók számára. Az élelmiszeripar és a kereskedelmi szereplőknek összehangolt erőfeszítésekre lesz szükségük annak érdekében, hogy fenntarthatóbb és ellenállóbb ellátási láncokat hozzanak létre az értékesítési folyamat minden szakaszában.
Kapcsolódó cikkeink
Új csokoládégyártási módszert szabadalmaztatott a Nestlé
A svájci székhelyű Nestlé újfajta csokoládégyártási technológiára jegyeztetett be szabadalmi…
Tovább olvasom >Eladhatja a Coca-Cola a Costa Coffee kávézóláncot
A Coca-Cola Company a Costa Coffee értékesítésének előkészítésén dolgozik –…
Tovább olvasom >K&H: egyre gyakoribbak a szélsőséges időjárási viszonyok
Az időjárás ma már nem egy távoli, elméleti kockázat, hanem…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Keurig Dr Pepper a holland JDE Peet’s új tulajdonosa
Az amerikai italóriás, a Keurig Dr Pepper kész a Nestlé…
Tovább olvasom >Csomagautomatákat telepít a Kaufland 40 németországi üzletében
Újabb lépést tett a vásárlói élmény javításában a német Kaufland:…
Tovább olvasom >Eladhatja a Coca-Cola a Costa Coffee-t
A Coca-Cola amerikai üdítőital-óriás fontolóra veszi a brit Costa Coffee…
Tovább olvasom >