Lurpak: visszavetheti a vásárlási kedvet a zsugorfláció

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 06. 01. 09:59

Negatív vásárlói reakciókkal kell szembenéznie az Arla Foods Lurpak vajmárkájának az Egyesült Királyságban, miután a termékkiszerelések mérete 20%-kal csökkent.

A The Telegraph tudósítása alapján a dán márka a 250 grammos kiszerelést 200 grammra csökkentette sózott, natúr és „light” termékei esetében.

Emellett 37 pennyvel nőtt a 250 grammos Lurpak vaj ára az elmúlt évben a brit statisztikai hivatal szerint, miközben az élelmiszerinfláció májusban is kétszámjegyű (15,4%).

– Tisztában vagyunk azzal, hogy a megélhetési válság nyomasztóan hat a vásárlók költéseire és elérhetőbbé kívánjuk tenni számukra termékeinket, ami csak a kiszerelések méretének csökkentésével lehetséges – nyilatkozta Danny Micklethwaite, az Arla Foods marketingalelnöke a The Telegraphnak.

A vásárlókat rosszul érintette a lépés, különösen amiatt, hogy nem az Arla Foods az első, amely erre szánta el magát. Korábban a Hellmann’s majonéz 800 grammos kiszerelése zsugorodott 600 grammosra a Tescoban, és a McVitie’s digestive keksz is 400 grammosról 360 grammosra „ment össze”.

Grocery Gazette

Kapcsolódó cikkeink