A csokoládé árának emelésére számít a Lindt
A svájci prémium csokoládégyártó, a Lindt & Sprüngli szerint nem lesz választásuk a csokoládégyártóknak, kénytelenek lesznek árat emelni, miután két afrikai ország is jelentős felárat vetett ki, amiból jövedelemtámogatást fizetne a legszegényebb farmereknek – írja a Bloomberg tudósítása nyomán a portfolio.hu.
Októbertől tonnánként 400 dollárt szed be két nyugat-afrikai ország, Ghána és Elefántcsontpart a kakaóértékesítésekre megélhetési jövedelemtámogatás céljából, amit a legszegényebb termelők kapnának meg. A lépés jelentős hatással lehet a világ csokoládégyártóira, tekintve, hogy a világ kakaótermelésének 60 százalékát adja a két ország.
Különösen fájdalmas lehet a lépés a svájci prémium csokoládégyártónak, a Lindtnek, amely az alapanyaga 80 százalékát szerzi be Ghánából. A vállalat évtizedek óta ugyanazt a receptet követi, ha más beszállítókra kell támaszkodnia, akkor időbe telik, mire sikerül a kakaóbabokat úgy mixelnie, hogy a megszokott ízeket kaphassák a fogyasztók.
A két afrikai ország a 2020-as és a 2021-es termésre vetette ki a tonnánkénti 400 dolláros felárat. De valószínűleg nem csak itt fog drágulni az alapanyag a csokoládégyártóknak, a többi termelő országban is áremelkedések jönnek majd.
Az elvekkel egyetért a szektor szereplőinek többsége, hogy magasabb árat kellene fizetni a farmereknek, ezzel a megoldással csak az a problémájuk, hogy nem tudják fedezni ellene magukat.
A magasabb árak oda vezetnek majd, hogy a csokoládégyártók alternatív alapanyagok után kutassanak, a termelőket pedig több kakaó előállítására ösztönzik. Ez előbb-utóbb oda vezet majd, hogy a kakaó iránti kereslet csökken, a másik oldalon pedig túltermelés lesz. De ez nem néhány hónapos történet, inkább 2-3 éves távlatban lehet rá számítani – tette hozzá a Lindt vezérigazgatója, Dieter Weisskopf.
(portfolio.hu, Bloomberg)
Kapcsolódó cikkeink
Készlethiány és sztrájk miatt nőhet a banán, a csoki és az alkohol ára
A keleti és az Öböl-menti kikötőkben dolgozó part menti munkások…
Tovább olvasom >Egy ideig újra kapható lesz az ikonikus Marathon szelet az Egyesült Királyságban
A Mars Wrigley UK 34 év után ismét elérhetővé teszi…
Tovább olvasom >A KitKat bemutatta legújabb, kikapcsolódásra buzdító reklámfilmjét
A KitKat nemzetközi kutatása szerint sokan szoktak szünetet tartani a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >