A csokoládé árának emelésére számít a Lindt
A svájci prémium csokoládégyártó, a Lindt & Sprüngli szerint nem lesz választásuk a csokoládégyártóknak, kénytelenek lesznek árat emelni, miután két afrikai ország is jelentős felárat vetett ki, amiból jövedelemtámogatást fizetne a legszegényebb farmereknek – írja a Bloomberg tudósítása nyomán a portfolio.hu.
Októbertől tonnánként 400 dollárt szed be két nyugat-afrikai ország, Ghána és Elefántcsontpart a kakaóértékesítésekre megélhetési jövedelemtámogatás céljából, amit a legszegényebb termelők kapnának meg. A lépés jelentős hatással lehet a világ csokoládégyártóira, tekintve, hogy a világ kakaótermelésének 60 százalékát adja a két ország.
Különösen fájdalmas lehet a lépés a svájci prémium csokoládégyártónak, a Lindtnek, amely az alapanyaga 80 százalékát szerzi be Ghánából. A vállalat évtizedek óta ugyanazt a receptet követi, ha más beszállítókra kell támaszkodnia, akkor időbe telik, mire sikerül a kakaóbabokat úgy mixelnie, hogy a megszokott ízeket kaphassák a fogyasztók.
A két afrikai ország a 2020-as és a 2021-es termésre vetette ki a tonnánkénti 400 dolláros felárat. De valószínűleg nem csak itt fog drágulni az alapanyag a csokoládégyártóknak, a többi termelő országban is áremelkedések jönnek majd.
Az elvekkel egyetért a szektor szereplőinek többsége, hogy magasabb árat kellene fizetni a farmereknek, ezzel a megoldással csak az a problémájuk, hogy nem tudják fedezni ellene magukat.
A magasabb árak oda vezetnek majd, hogy a csokoládégyártók alternatív alapanyagok után kutassanak, a termelőket pedig több kakaó előállítására ösztönzik. Ez előbb-utóbb oda vezet majd, hogy a kakaó iránti kereslet csökken, a másik oldalon pedig túltermelés lesz. De ez nem néhány hónapos történet, inkább 2-3 éves távlatban lehet rá számítani – tette hozzá a Lindt vezérigazgatója, Dieter Weisskopf.
(portfolio.hu, Bloomberg)
Kapcsolódó cikkeink
Árverseny a dubai csokiért: a Lidl újabb kedvezménnyel robbantott
Újabb fordulatot vett a dubai csoki árversenye: a Lidl most…
Tovább olvasom >Az idei karácsony slágertermékei a dobozos csokoládé-válogatások és a játékok
Az idei karácsonyi szezon slágertermékei a csokoládé-válogatások és az edukatív…
Tovább olvasom >Izgalmas kérdés, hogyan fog alakulni az ünnepi édességpiac
A kiskereskedők nehéz helyzetben futnak neki az ünnepi szezonnak, ami…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Decemberben alig változott a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt.– az EU támogatásával –felmérése szerint decemberben…
Tovább olvasom >Ünnepi fogások: bacon kuglóf, baconos sajttorta és szilveszteri kandírozott virslifalatkák
Sokszor egy-egy szokatlanabb hozzávaló, vagy akár maga a tálalás is…
Tovább olvasom >