Húsz százalékkal nőtt a Lidl borexportja
Közel 15 millió palack magyar bort értékesített a Lidl Magyarország 2017-ben, amelynek mintegy felét exportálta külföldre. Az európai vásárlók a Királyleánykát, a Tokaji Furmintot és a Szürkebarátot keresték a leginkább – derült ki a Lidl Wine Expo Hungaryn, ahol 21 borvidék 366-féle bora közül választották ki a nemzetközi szakértők azokat, amelyek 2018-ban kerülnek majd fel Európa-szerte a Lidl áruházak polcaira. A rendezvény célja, hogy a Lidl Magyarország a magyar borok Európán belüli népszerűsítésével támogassa a hazai bortermelőket, aminek eredményeként tavaly 14,9 millió palack bort értékesítettek, és mintegy 7 millió palack bort exportáltak a magyar borászatok Európába az áruházláncon keresztül.
Az elmúlt időszakban igen jelentős források álltak rendelkezésre a szőlő- és bortermelők fejlesztési elképzeléseinek megvalósítására, a Kormány továbbra is stratégiai partnerként tekint rájuk – hangsúlyozta a Lidl Wine Expo Hungary megnyitóján Font Sándor, a Parlament Mezőgazdasági Bizottságának elnöke. //
L.B.
Kapcsolódó cikkeink
Újrahasznosított palackokkal újít a Lidl – egyre zöldebb a sajátmárkás kínálat
A Lidl Magyarország ismét fontos lépést tett a fenntarthatóság felé:…
Tovább olvasom >Lengyel nagyvállalat vásárolta fel a legnagyobb moldovai borexportőrt
A lengyel Maspex felvásárolta a legnagyobb moldovai borexportőrt, a Purcari…
Tovább olvasom >PET palackos üdítők csomagolását újítja meg a diszkontlánc
A Lidl Magyarország elkötelezett a saját márkás termékek csomagolásának optimalizálása…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eurostat: 2%-kal bővült az európai jégkrémgyártás 2024-ben
Az Eurostat friss adatai szerint 2024-ben az Európai Unióban 2%-kal,…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >