Lidl: érkezik a magyar görögdinnye
Szombattól kizárólag magyar beszállítótól érkező magvas görögdinnyét vesz át raktáraiban a Lidl Magyarország, mellyel elindul az igazi dinnyeszezon az üzletekben. A hazai dinnye előnyben részesítésével az áruházlánc célja ezúttal is a magyar termelők kiemelt támogatása. A Lidl Magyarország a 2019-es szezonban közel 12 000 tonna magyar görögdinnyét értékesített belföldön és a külpiacokon összesen.
A hektikus időjárási viszonyok miatt idén két héttel később, július közepén kezdődik a hazai görögdinnye szezonja. A Lidl most is az elsők között kezdi meg a magyar termesztésű gyümölcsök értékesítését, július 11-étől kizárólag hazai magvas görögdinnyét vesz át logisztikai központjaiban a vállalat. A magyar dinnye népszerűsége nemcsak itthon, de külföldön is töretlen, ezt bizonyítja a fokozódó külpiaci érdeklődés és a növekvő eladási volumen. Míg 2018-ban az áruházlánc közreműködésével 4500 tonna hazai görögdinnye került exportálásra, 2019-ben a külpiacokon értékesített mennyiség 31%-kal magasabb, 5900 tonna volt. A tendencia nemcsak a mennyiségben, de az exportországok számában is megmutatkozik, hiszen a korábbi három ország helyett a tavalyi évben már 5 ország, Litvánia, Lengyelország, Csehország, Szlovénia és Szlovákia Lidl áruházainak vásárlói válogathattak a kifogástalan minőségű magyar görögdinnyéből.
A fejlődés a magyar görögdinnye kitűnő minőségének, jó hírnevének, valamint a Lidl azon stratégiai törekvésének köszönhető, hogy a magyar gazdák termékeit külpiacokon is helyzetbe hozva javítsa a magyar dinnyeágazat helyzetét. „Immáron nyolc éve azon dolgozunk, hogy a vásárlói igények maximális kiszolgálása mellett segítsük a magyar termelőket, ezért évek óta 100 százalékban magyar beszállítókkal dolgozunk együtt a dinnyeszezonban” – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország kommunikációs vezetője.
A Lidl Magyarország számára kiemelten fontos a hazai értékek, ezáltal a helyi beszállítók támogatása. E stratégiai szemlélet mentén indította el 2013 márciusában a „Lidl a magyar beszállítókért” programot azzal a céllal, hogy növelje a hazai beszállítók számát és még több magyar terméket kínálhasson a vásárlóknak. A program sikerét mutatja, hogy több, mint 490 hazai beszállítóval dolgozik együtt az áruházlánc és közel 60%-os a magyar termékek aránya.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordméretű élelmiszergyűjtést szervez a Magyar Élelmiszerbank Egyesület pénteken és szombaton
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület által szervezett pénteki és szombati adománygyűjtésen…
Tovább olvasom >Ismét csökken a tojás ára a Lidl-ben
Idén másodszor csökkenti az egyik legfontosabb alapélelmiszer árát a Lidl,…
Tovább olvasom >Új TikTok-őrület a boltokban: jön a Lidlbe az Angel Hair csoki
A dubai csoki után újabb édes szenzáció tarol a közösségi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Rekordméretű élelmiszergyűjtést szervez a Magyar Élelmiszerbank Egyesület pénteken és szombaton
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület által szervezett pénteki és szombati adománygyűjtésen…
Tovább olvasom >