Lidl: egyre többen tennének az élelmiszerpazarlás ellen
Tízből hét vásárló szívesebben költ akár több pénzt is egy olyan áruházban, amely tesz az élelmiszerpazarlás ellen; 77 százalékuk pedig annyi élelmet vásárol, amennyit a minőségmegőrzési időn belül biztosan felhasznál – derül ki a Lidl Magyarország 13 500 fős online kutatásából.
A felmérést a Lidl nemzetközi zöldség-gyümölcs beszerzési irányelveinek február 1-jei hazai bevezetése kapcsán végezte a Lidl Magyarország. A szabályozás kiemelt hangsúlyt fektet az élelmiszerpazarlás és -megsemmisítés elkerülésére is.
A Lidl törekvései a vásárlók elvárásainak is megfelelnek, hiszen az áruházlánc mintegy 13 500 fő részvételével elkészített, élelmiszerpazarlással kapcsolatos véleményeket vizsgáló online kutatása[1] szerint 10-ből csaknem 7 válaszadó szívesebben költ akár több pénzt is egy olyan áruházban, amelyről tudja, hogy kiemelt figyelmet fordít az élelmiszerpazarlás csökkentésére. A kutatásban résztvevők csaknem harmada (29%) nyilatkozott úgy, hogy nem szokott még fogyasztható élelmiszert kidobni; 18 százalék havonta, 30 százalék ennél is ritkábban dob ki ennivalót. Hetente a megkérdezettek alig 21 százaléka pazarol. 10-ből 9-en valamilyen módon újrahasznosítják a még fogyasztható ennivalót – legtöbbjük (62%) újra feldolgozza azt.
A válaszadók többsége tudatosan tervezi élelmiszerfelhasználását is, 77 százalékuk odafigyel arra, hogy csak annyi ennivalót vásároljon, amennyit a minőségmegőrzési időn belül biztosan elfogyaszt, sőt 10-ből 4 vásárló (39 százalék) legalább heti rendszerességgel, további 33 százalékuk pedig havonta szokott lejárati időhöz közeli, értékcsökkent élelmiszert keresni a polcokon.
„Annak érdekében, hogy a vevők minden nap a lehető legfrissebb termények közül választhassanak, a Lidl Magyarország kiemelt figyelmet fordít arra, hogy mindig a napi fogyasztáshoz igazodó mennyiséget rendeljen beszállítóitól. Partnerei így csak annyi zöldséget-gyümölcsöt takarítanak be, amennyi várhatóan el is fogy az áruházakban” – mondta el Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
Hozzátette, a Lidl gondot fordít a gyors szállításra és a megfelelő hűtésre is, amelyek a termények frissességének megőrzését garantálják. A Lidl Magyarország beszállítói rendszerének köszönhetően a frissességre érzékeny hazai termények (például a fejessaláta, az újhagyma, a gomba) 24 óra alatt, a frissességüket tovább megőrző magyar zöldségek és gyümölcsök – mint a burgonya, az alma, vagy a paradicsom – alig 48 óra alatt érnek a Lidl áruházaiba. A tudatos rendelésnek, az optimális beszállítási láncnak és a magas minőségű terményeknek köszönhetően az áruházlánc jelentős mértékben képes csökkenteni az élelmiszerpazarlást.
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl nagyobb sebességre kapcsol: a Red Bull Showrun hivatalos Partnere lett
A Lidl Magyarország és a Red Bull újabb izgalmas együttműködéssel…
Tovább olvasom >Jó az idő, most szombaton megtartják a 43. Lidl Balaton-átúszást, újra lehet nevezni is
A HungaroMet siófoki obszervatóriumának időjárás-előrejelzése alapján a szervező, Budapest Sportiroda a…
Tovább olvasom >Írország: nyáron csúcsra jár az élelmiszerpazarlás
A Too Good To Go friss felmérése szerint az ír…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Revolut: helyi fiók és magyar vezető a láthatáron
A Revolut a „nagyon közeli jövőben” magyarországi fióktelep nyitását és…
Tovább olvasom >Egy self-made sztár kedvence – Ilyen lesz Dzsúdló Mekis menüje
A McDonald’s a hírességek kedvenc Mekis rendeléseit felsorakoztató kampányának legújabb…
Tovább olvasom >