Lidl: egyre többen tennének az élelmiszerpazarlás ellen
Tízből hét vásárló szívesebben költ akár több pénzt is egy olyan áruházban, amely tesz az élelmiszerpazarlás ellen; 77 százalékuk pedig annyi élelmet vásárol, amennyit a minőségmegőrzési időn belül biztosan felhasznál – derül ki a Lidl Magyarország 13 500 fős online kutatásából.
A felmérést a Lidl nemzetközi zöldség-gyümölcs beszerzési irányelveinek február 1-jei hazai bevezetése kapcsán végezte a Lidl Magyarország. A szabályozás kiemelt hangsúlyt fektet az élelmiszerpazarlás és -megsemmisítés elkerülésére is.
A Lidl törekvései a vásárlók elvárásainak is megfelelnek, hiszen az áruházlánc mintegy 13 500 fő részvételével elkészített, élelmiszerpazarlással kapcsolatos véleményeket vizsgáló online kutatása[1] szerint 10-ből csaknem 7 válaszadó szívesebben költ akár több pénzt is egy olyan áruházban, amelyről tudja, hogy kiemelt figyelmet fordít az élelmiszerpazarlás csökkentésére. A kutatásban résztvevők csaknem harmada (29%) nyilatkozott úgy, hogy nem szokott még fogyasztható élelmiszert kidobni; 18 százalék havonta, 30 százalék ennél is ritkábban dob ki ennivalót. Hetente a megkérdezettek alig 21 százaléka pazarol. 10-ből 9-en valamilyen módon újrahasznosítják a még fogyasztható ennivalót – legtöbbjük (62%) újra feldolgozza azt.
A válaszadók többsége tudatosan tervezi élelmiszerfelhasználását is, 77 százalékuk odafigyel arra, hogy csak annyi ennivalót vásároljon, amennyit a minőségmegőrzési időn belül biztosan elfogyaszt, sőt 10-ből 4 vásárló (39 százalék) legalább heti rendszerességgel, további 33 százalékuk pedig havonta szokott lejárati időhöz közeli, értékcsökkent élelmiszert keresni a polcokon.
„Annak érdekében, hogy a vevők minden nap a lehető legfrissebb termények közül választhassanak, a Lidl Magyarország kiemelt figyelmet fordít arra, hogy mindig a napi fogyasztáshoz igazodó mennyiséget rendeljen beszállítóitól. Partnerei így csak annyi zöldséget-gyümölcsöt takarítanak be, amennyi várhatóan el is fogy az áruházakban” – mondta el Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
Hozzátette, a Lidl gondot fordít a gyors szállításra és a megfelelő hűtésre is, amelyek a termények frissességének megőrzését garantálják. A Lidl Magyarország beszállítói rendszerének köszönhetően a frissességre érzékeny hazai termények (például a fejessaláta, az újhagyma, a gomba) 24 óra alatt, a frissességüket tovább megőrző magyar zöldségek és gyümölcsök – mint a burgonya, az alma, vagy a paradicsom – alig 48 óra alatt érnek a Lidl áruházaiba. A tudatos rendelésnek, az optimális beszállítási láncnak és a magas minőségű terményeknek köszönhetően az áruházlánc jelentős mértékben képes csökkenteni az élelmiszerpazarlást.
Kapcsolódó cikkeink
Eltávolítja a brit Lidl saját márkás termékeinek csomagolásáról a gyerekeket célzó elemeket
A brit Lidl 2025 közepéig eltávolítja saját márkás, „kevésbé egészséges”…
Tovább olvasom >Átalakulás küszöbén áll a Kaufland Lengyelországban
Egyre nagyobb fejtörést okoz a Kauflandnak lengyelországi részlege: a német…
Tovább olvasom >In-store pubot nyithat a Lidl Észak-Írországban
Hosszas jogi huzavona után a Lidl története során először nyit…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Munch-ba olvad Románia legnagyobb ételmentő platformja, így már közel hatezer partnertől lehet ételt menteni
A cseh versenytárs felvásárlása után, Romániában is folytatja a stratégiáját…
Tovább olvasom >A Valentin-napi hulladék kétharmada nem újrahasznosítható
Az Európai Unióban egyetlen Valentin-napon több mint 100 000 tonna…
Tovább olvasom >95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >