Lidl a magyar almáért
Csatlakozott a Lidl a Földművelésügyi Minisztérium és a FriutVeB – Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács magyar almát népszerűsítő kampányához. A diszkont áruházlánc idén már külföldre is juttatott a magyar gyümölcsből.
Czerván György agrárgazdaságért felelős államtitkár, Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke és Mártonffy Béla, a FruitVeB Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke együtt népszerűsítette a magyar almát a Lidl budapesti, Huszti úton lévő áruházában.
„Az étkezési alma arányát kell növelni a magyar almatermelésen belül, mivel most a termés mintegy 70 százaléka ipari minőségű” – mondta a Földművelésügyi Minisztérium (FM) agrárgazdaságért felelős államtitkára. Czerván György a Lidl Magyarország egyik fővárosi üzletében arról beszélt, hogy a következő évtől induló uniós Közös Agrárpolitikán (KAP) belül megvalósuló támogatási rendszer abban fogja érdekelté tenni az almatermelőket, hogy korszerűsítsék az ültetvényeiket, növelve az étkezési alma arányát.
Mártonffy Béla, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet (FruitVeB) elnöke azt emelte ki: az alma a zöldség-gyümölcsfogyasztás sztárterméke, mivel kiváló a beltartalmi értéke – sok a vitamin benne -, és azt lassan adja le.
Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke elmondta, hogy a Lidl Magyarország összhangban a Minisztérium magyar almák népszerűsítésére irányuló kezdeményezésével kiemelt figyelmet fordít arra, hogy amíg lehetőség van rá, magyar termelők zöldségeit és gyümölcseit tegye elérhetővé az áruházaiban.
A gyümölcsökön belül az áruházlánc nagy hangsúlyt fektet a magyar almára, melynek évről évre növeli az értékesítési mennyiségét. A tavalyi szezonban mintegy 4000 tonna magyar almát értékesített a Lidl az áruházaiban, célja, hogy idén ezt a mennyiséget 5000 tonnára emelje. Az idei évben mintegy 600 tonna magyar almát külföldre is eljuttat, e tekintetben is szeretné tovább növelni a mennyiséget.
A Lidl már 2004-es piacra lépése óta nagy figyelmet fordít a magyar termékekre, azonban 2013-ban indult „Lidl a magyar beszállítókért” programja keretében még nagyobb hangsúlyt fektet a magyar termékekre, a magyar beszállítókra. Kiemelkedő eredményeket tudhat magáénak a magyar zöldségek és gyümölcsök tekintetében, amelyek nem csak itthon kedveltek, de egyre népszerűbb export termékek is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >