Lezárult a Pick Szeged és a Szegedi Tudományegyetem közös projektje
Végéhez ért a Pick Szeged Zrt. és a Szegedi Tudományegyetem közös, 2017-ben indult kutatás-fejlesztési programja, a GINOP-2.2.1-15-2017-00101 azonosítószámú, „A hagyományos Pick termékek versenyképességének javítása az élelmiszerlánc különböző lépéseinél alkalmazott innovatív megoldások segítségével” elnevezésű projekt. Megvalósítását a Széchenyi 2020 „K+F versenyképességi és kiválósági együttműködések” program keretében 1,711 milliárd forint európai uniós, vissza nem térítendő támogatás tette lehetővé.
A 4 évig tartó projekt összesen 7 alprogramot foglalt magában. Az ennek keretében kidolgozott új termék-előállítási módszereknek, technológiáknak köszönhetően tovább nőtt a termék-előállítási folyamatok hatékonysága. A projekt részeként felépítettek egy penészes szalámi füstölő és érlelő kis tesztüzemet is a Pick Szeged Zrt. központi telephelyén, ahol számos füstölési eljárást vizsgáltak meg a füstölési folyamat optimalizálása céljából. A program olyan csomagolásfejlesztési projekteket is magában foglalt, amelyeknél elsődlegesen a fenntarthatóságra helyeződött a hangsúly, de a konzorcium tagjai foglalkoztak például a húskészítmények eltarthatóságának növelésével, valamint új, magasabb hozzáadott értékű húskészítmények kifejlesztésével, azok előállítási technológiájának kidolgozásával is. //
Kapcsolódó cikkeink
Effekteam és Business Solution Award díjat nyert az IKEA körforgásos szolgáltatása, Prizma díjat a népszerűsítő kampány
A körforgásos gazdaság támogatása és a vásárlói elégedettség növelése érdekében…
Tovább olvasom >A közutakról vonatra és hajóra vált az Amazon Európában
Egyre inkább előtérbe kerül az Amazonnál a vasúti és tengeri…
Tovább olvasom >Taxonómia-rendelet: komoly a lemaradásunk
Komoly lemaradásban vannak a tőzsdén jegyzett magyar vállalatok a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >További cikkeink
Elkezdődött az év legforgalmasabb időszaka az üzletekben
Elindult a karácsonyi bevásárlási szezon, az élelmiszerláncok várakozásai szerint a…
Tovább olvasom >Black Friday eredmények: A tartós fogyasztási cikkek globális piaca lassulással küzdve zárja az évet
A tartós fogyasztási cikkek globális piaca lassulással küzdve zárja az…
Tovább olvasom >KSH: 7,9 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapjához képest
2023. novemberben a fogyasztói árak átlagosan 7,9 százalékkal haladták meg…
Tovább olvasom >