Lezárult a Pick Szeged és a Szegedi Tudományegyetem közös projektje
Végéhez ért a Pick Szeged Zrt. és a Szegedi Tudományegyetem közös, 2017-ben indult kutatás-fejlesztési programja, a GINOP-2.2.1-15-2017-00101 azonosítószámú, „A hagyományos Pick termékek versenyképességének javítása az élelmiszerlánc különböző lépéseinél alkalmazott innovatív megoldások segítségével” elnevezésű projekt. Megvalósítását a Széchenyi 2020 „K+F versenyképességi és kiválósági együttműködések” program keretében 1,711 milliárd forint európai uniós, vissza nem térítendő támogatás tette lehetővé.
A 4 évig tartó projekt összesen 7 alprogramot foglalt magában. Az ennek keretében kidolgozott új termék-előállítási módszereknek, technológiáknak köszönhetően tovább nőtt a termék-előállítási folyamatok hatékonysága. A projekt részeként felépítettek egy penészes szalámi füstölő és érlelő kis tesztüzemet is a Pick Szeged Zrt. központi telephelyén, ahol számos füstölési eljárást vizsgáltak meg a füstölési folyamat optimalizálása céljából. A program olyan csomagolásfejlesztési projekteket is magában foglalt, amelyeknél elsődlegesen a fenntarthatóságra helyeződött a hangsúly, de a konzorcium tagjai foglalkoztak például a húskészítmények eltarthatóságának növelésével, valamint új, magasabb hozzáadott értékű húskészítmények kifejlesztésével, azok előállítási technológiájának kidolgozásával is. //
Kapcsolódó cikkeink
Az idén kulcstrend lesz az AI és a fenntarthatóság
2025 izgalmas évnek ígérkezik, már ami a fogyasztói trendeket illeti.…
Tovább olvasom >Fenntarthatóan a földtől az asztalig
Nem kisebb vállalást tett globálisan a Nestlé 2025-re, minthogy alapvető…
Tovább olvasom >Fenntarthatósági fordulat előtt a logisztikai szektor
– Az ESG-elvárások ma már a logisztikai szereplőkre is komoly…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >