Lezárult a MobilTárca tesztelése
Teljes erőbedobással dolgozunk a kereskedelmi MobilTárca szolgáltatás bevezetésén, jelentette be Pukler Gábor, a Magyar Mobiltárca Szövetség elnöke, miután idén nyáron véget ért a szolgáltatás pontosan egy éve elindított tesztüzeme. A kereskedelmi bevezetés 2014 végére várható, jelen pillanatban a pilot során szerzett tapasztalatok kiértékelése zajlik, illetve folyamatos az új rendszer kialakítása.
A teszt eredményei és az eddigi lakossági kutatások alapján a szövetség mintegy 350-400 ezerre becsüli azok számát, akik az első körben nyitottak a MobilTárca szolgáltatás használatára.
Bankkártya és telefon fúziója
A MobilTárca lényegében egy NFC-Chippel ellátott mobiltelefonnal való fizetési lehetőséget jelent – hasonló chipek találhatóak az egyik nagy kártyatársaság bankkártyáiban is, melyeket érintés nélküli fizetésre is lehet használni. A MobilTárca segítségével azonban nemcsak fizetni lehet, hanem hűségpontokat gyűjteni is.
A tesztidőszak alatt a felhasználók számára az OTP MasterCard Mobil PayPass betéti bankkártya, a SuperShop NFC hűségkártya, az All You Can Move NFC Sportpass, valamint a Jegy.hu-n vásárolt jegyek NFC-s változata volt elérhető a MobilTárcában. A tesztelésbe bevont vállalati dolgozók céges belépőkártyáikat is a mobilba költöztethették, valamint szolnoki tesztelők az NFC-s városkártyának köszönhetően a MobilTárca segítségével vehették igénybe a tömegközlekedési eszközöket.
Hűségkártya és beléptető
A MobilTárca szolgáltatás mellett szól, hogy telefonunkat nagyon kevés alkalommal felejtjük otthon, így mindig lehet nálunk fizetésre alkalmas eszköz. Ellene szól, hogy az NFC-chippel ellátott mobiltelefonok száma alacsony, és nem minden boltban lehet velük fizetni.
A teszt során 41 ezer fizetési és több mint 4 ezer hűségpont-tranzakciót hajtottak végre. Ugyanebben az időszakban a felhasználók 120 millió forintot költöttek el a MobilTárca alkalmazással, amellyel Magyarországon kívül további 20 országban is fizettek. Egy átlagos tranzakció alatt 2900 forintot költöttek el, egy kártyával pedig havonta 25 800 forintot. Egy hónapban átlagosan 9 alkalommal használták a MobilTárcát fizetésre.
– Az itthoni elfogadói hálózat dinamikusan növekszik. A jelenlegi 18 ezer érintésmentes kártyaelfogadásra és egyben mobiltárcás fizetésre is alkalmas kereskedelmi egység között egyre nagyobb a kisboltok aránya – mondta Pukler Gábor.
A BellResearch által készített júniusi felmérésből kiderült, hogy a válaszadók túlnyomó többsége (86 százalék) a kereskedelmi bevezetést követően is használná a MobilTárcát. A tesztelők 87 százalékánál a következő okostelefon vásárlásakor döntési szempontként szerepel az, hogy alkalmas-e a készülék a MobilTárca használatára. Emellett fontos, hogy már a teszt során is a tesztelők közel háromnegyede ajánlotta a MobilTárca használatát ismerőseinek.
A tesztelők oktattak
Lemák Gábor, a Magyar Mobiltárca Szövetség főtitkára a Trade Magazin kérdésére válaszolva elmondta, minden új fizetési megoldás sikere a kereskedői magatartáson múlik. Ebbe például az is beletartozik, mekkora hangsúlyt helyez az új pénzügyi szolgáltatást nyújtó, illetve a kereskedő a pénztárosok oktatására. Emiatt a tesztelés alatt több esetben is előfordult, hogy a tesztelők mutatták meg a pénztárosnak, hogy is kell az érintés nélküli fizetési módot elindítani. Azonban az esetek többségében a pénztárosok életkortól függetlenül nyitottak voltak arra, hogy megismerjék ezt a fajta mobilfizetési módot.
– A magyar MobilTárca szolgáltatás nemzetközi szabványok alapján készült, így ugyanazt a protokollt használja, mint mindenki más. A szövetséget alapító mobilszolgáltatóink anyacégei rengeteget tanulnak abból, amit a tesztidőszak alatt kipróbáltak, így Németországból és Norvégiából is jöttek már szakértők, hogy hasznosíthassák az itt tapasztaltakat – fűzte hozzá Lemák Gábor.
Vass E
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >