Lezárult a 27 ezer gyermeket elérő Tej, Szívvel-lélekkel program
Tej. Szívvel-lélekkel! címmel iskolai edukációs programot folytatott a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósága, a Földművelésügyi Minisztérium, valamint a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (Szakmaközi Szervezet) mintegy száz általános iskolában, 2015. december és 2016. február között. Ennek során a gyermekek, valamint az oktatásukban résztvevő pedagógusok megismerhették a tej útját a tejtermelő gazdaságoktól a boltokig, a „Tej-szív” logó és az ovális bélyegző jelentőségét, valamint kitölthettek egy kvízjátékot a kampány ismeretanyagára vonatkozó kérdésekkel.
A Szakmaközi Szervezet a Földművelésügyi Minisztériumnál 2015 tavaszán kezdeményezte, hogy a 2015. évi költségvetésen belül az idei tejtámogatások terhére, 420 millió forint külön forrást biztosítson közösségi tejmarketing célokra. A Szakmaközi Szervezet 2015 májusában fogadta el a 420 millió forintos közösségi marketing alap tervezett felhasználásáról szóló részletes szakmai javaslatot, a szervezet által javasolt célokat és keretösszegeket pedig Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter és Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója külön szerződésben is rögzítette. E program részeként valósult meg az iskolai edukációs részprogram is.
A Szakmaközi Szervezet kiemelt céljának tekinti a gyermekek, a fiatalok, a ’jövő nemzedék’ tej és tejtermék fogyasztásra és egészségtudatos táplálkozásra ösztönző nevelésének támogatását. További fontos tevékenység, hogy megszerettesse a tej és tejtermékek fogyasztását, bemutassa a tejtermékek sokféleségét és szerepét az egészséges táplálkozásban, fejlődésben. Mindezt cég és márka semlegesen, tudományos ismeretekre építve, de a fiatalokhoz leginkább közel álló nyelvezetben teszi.
A Szakmaközi Szervezet már korábban felismerte a fiatalokat jellemző, többnyire helytelen fogyasztói szokásokat, ezért az Iskolai Edukációs Programot már több mint tíz éve folyamatosan megszervezi. A program az újszerű, modern technikai kivitelezése miatt rendkívül népszerű volt a diákok körében, élménypontként funkcionált az iskolákban. Az installáció része volt többek között az érintőképernyős interaktív játék, szórólap, filmvetítés, plakát, kiadvány, oktatófilm és előadás is.
Az edukációs programnak köszönhetően mintegy 27 ezer gyermek, valamint az oktatásukban résztvevő pedagógusok számára nyílt lehetőség bemutatni a tejtermékek sokféleségét és szerepét az egészséges táplálkozásban és fejlődésben, valamint eloszlatni azokat a tévhiteket, melyek a tej és tejtermékek előállításához, vagy fogyasztásához kapcsolódnak. (munkatársunktól)
Kapcsolódó cikkeink
Itt a bejelentés: a tejtermékeket és a tojáspiacot is vizsgálja a GVH
Gyorsított ágazati vizsgálatokat indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a tej…
Tovább olvasom >Elkezdték felhalmozni a tejet az emberek Szlovákiában
A szlovákiai száj- és körömfájás-járvány újabb gócpontjai hatására nő a…
Tovább olvasom >Nagy István: el kell nyernünk a fogyasztók bizalmát
Az agrárágazatot érintő fejlesztések mellett el kell nyernünk a fogyasztók…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >A digitális detox a húsvéti böjt idején: az addiktív telefonhasználat sokkal súlyosabb és általánosabb probléma, mint gondoljuk
A húsvéti böjt hagyományosan a befelé fordulás, a lemondás és…
Tovább olvasom >Kegyetlen április fagykárok: akár 100%-os terméskiesés is előfordulhat
Az április eleji tavaszi fagyok ismét komoly problémát okoztak a…
Tovább olvasom >