Lengyel adók a terjeszkedés ellen
A Lengyelországban működő multinacionális cégeknek újra kell gondolniuk terjeszkedési terveiket az országban egy új illeték miatt, amely a helyi vállalkozásokat igyekszik segíteni. A nagy európai kereskedelmi láncok összesen mintegy 360 millió euróval több illetéket fognak fizetni a nyár közepétől évente azon új adótervezet szerint, amelyet nemrég terjesztettek be a lengyel parlamentben. A bevételek után fizetendő 1,4%-os illeték a nagy cégeket célozza, és a helyi vállalkozásokat próbálja jobb versenyhelyzetbe hozni.
A Financial Times elemzése szerint az új adó hatására a cégek meg fogják fontolni milyen irányba is szeretnének terjeszkedni. Az egyik kereskedelmi lánc igazgatója azt nyilatkozta az újságnak:
– A növekvő terhek mellett nem valószínű, hogy új üzleteket nyitunk az országban. Helyette inkább nagyon hangsúlyt fektetünk meglévő boltjaink fejlesztésére, hatékonyságára. Egy olyan piacon, ahol a profit 2-3% körül mozog, minden nagyobb fejlesztés veszteségessé tenné a kereskedelmi láncok helyi részlegét.
Krzysztof Badowski a PwC közép- és kelet-európai kiskereskedelmi láncok és fogyasztási cikkek elemzőcsapatának vezetője úgy látja, hogy nincs választási lehetőségük a cégeknek:
– Mindegy az üzleti modell, a nemzetiség, vagy a méret, ha a kereskedelmi láncok elveszítik a bevételeik 1-2%-át, akkor azt a pénzt kénytelenek lesznek máshol behozni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
VOSZ: rendkívül ambiciózus a hároméves bérmegállapodás
Rendkívül ambiciózusnak értékelte a hároméves bérmegállapodást a Vállalkozók és Munkáltatók…
Tovább olvasom >K&H fenntarthatósági index: az áttörés még mindig várat magára
A K&H fenntarthatósági index legutóbbi eredményei alapján a fenntarthatóság iránti…
Tovább olvasom >A PDD Holdings és a Temu kihívásai: gyengülő eredmények, növekvő verseny és uniós szigor
A PDD Holdings, a Pinduoduo és a Temu online vásárlási…
Tovább olvasom >