Lengyel adók a terjeszkedés ellen
A Lengyelországban működő multinacionális cégeknek újra kell gondolniuk terjeszkedési terveiket az országban egy új illeték miatt, amely a helyi vállalkozásokat igyekszik segíteni. A nagy európai kereskedelmi láncok összesen mintegy 360 millió euróval több illetéket fognak fizetni a nyár közepétől évente azon új adótervezet szerint, amelyet nemrég terjesztettek be a lengyel parlamentben. A bevételek után fizetendő 1,4%-os illeték a nagy cégeket célozza, és a helyi vállalkozásokat próbálja jobb versenyhelyzetbe hozni.
A Financial Times elemzése szerint az új adó hatására a cégek meg fogják fontolni milyen irányba is szeretnének terjeszkedni. Az egyik kereskedelmi lánc igazgatója azt nyilatkozta az újságnak:
– A növekvő terhek mellett nem valószínű, hogy új üzleteket nyitunk az országban. Helyette inkább nagyon hangsúlyt fektetünk meglévő boltjaink fejlesztésére, hatékonyságára. Egy olyan piacon, ahol a profit 2-3% körül mozog, minden nagyobb fejlesztés veszteségessé tenné a kereskedelmi láncok helyi részlegét.
Krzysztof Badowski a PwC közép- és kelet-európai kiskereskedelmi láncok és fogyasztási cikkek elemzőcsapatának vezetője úgy látja, hogy nincs választási lehetőségük a cégeknek:
– Mindegy az üzleti modell, a nemzetiség, vagy a méret, ha a kereskedelmi láncok elveszítik a bevételeik 1-2%-át, akkor azt a pénzt kénytelenek lesznek máshol behozni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Indul a „Micsoda malacunk van!” sertéshús-népszerűsítő kampány
A magyar termékek vásárlása a nemzetgazdaságot támogatja, munkahelyek megtartását segíti,…
Tovább olvasom >KPMG: Egyszerre optimisták, aggódnak és izgatottak a magyarok, ha AI-ról van szó
A KPMG és a Melbourne-i Egyetem közös nemzetközi kutatása szerint…
Tovább olvasom >