Lendületben van az élelmiszeripar
Magyarország élelmiszeripara az elmúlt években számtalan nehézséggel találta magát szembe, de köszönhetően a biztos alapoknak, javuló tendenciát mutat a hatékonyság és jövedelmezőség terén – jelentette ki dr. Felkai Beáta, az Agrárminisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős helyettes államtitkára a XV. Országos Kereskedelmi Konferencián, Siófokon.
Felhívta a figyelmet arra, hogy az élelmiszergazdaság egyik kiemelt célja továbbra is az, hogy a magas minőség és a nagy termékválaszték mellett kiszámítható és minden körülmények között stabil legyen az élelmiszerellátás. Ehhez biztosítani kell a megfelelő feltételeket a gyártáshoz, ismerni kell a kereskedelmi sajátosságokat és a fogyasztók igényeit. A belföldi piac mellett az export és ennek ösztönzése is kiemelt feladat. Dr. Felkai Beáta kiemelte, 2014-től 2021. december 31-ig összesen 516,5 milliárd forint élelmiszeripari támogatás járult hozzá az ágazati szereplők jövedelmének stabilizálásához, a kockázatok csökkentéséhez és finanszírozási helyzetük javításához. Ebből tisztán nemzeti forrásból finanszírozott támogatások keretében 166,5 milliárd forint került megítélésre, EU-s forrásból pedig 316, 7 milliárd. A 2021-ben meghirdetett és nagy sikernek bizonyuló újabb felhívások tovább fogják segíteni az ágazat versenyképességének fejlődését. Cél, hogy a magyar élelmiszerek itthon és külföldön egyaránt keresettek legyenek!
A rendezvényen köszöntőt mondott Oravecz Márton, a Nébih elnöke is, aki az ellátásbiztonság és az élelmiszerbiztonság oldaláról is megvilágította az aktuális helyzetet és a jövőképet.
AM
Kapcsolódó cikkeink
Újra megnyílnak a pénzcsapok a kertészetben
Immár kilencedszer találkoztak a kertészek, hogy február 29-én, a Zsendülés…
Tovább olvasom >Egyre nagyobb kihívás a fenntarthatóság az élelmiszerbiztonságban
Az agrártárca kiemelten kezeli az élelmiszercsomagolás és a fenntarthatóság közötti…
Tovább olvasom >MBH Bank: Az agrárvállalkozások csaknem fele számol az EU pályázati forrásaival
Bizakodó hangulat jellemzi a magyar mezőgazdaságot és élelmiszeripart az Európai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >