Lendületben van az élelmiszeripar
Magyarország élelmiszeripara az elmúlt években számtalan nehézséggel találta magát szembe, de köszönhetően a biztos alapoknak, javuló tendenciát mutat a hatékonyság és jövedelmezőség terén – jelentette ki dr. Felkai Beáta, az Agrárminisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős helyettes államtitkára a XV. Országos Kereskedelmi Konferencián, Siófokon.
Felhívta a figyelmet arra, hogy az élelmiszergazdaság egyik kiemelt célja továbbra is az, hogy a magas minőség és a nagy termékválaszték mellett kiszámítható és minden körülmények között stabil legyen az élelmiszerellátás. Ehhez biztosítani kell a megfelelő feltételeket a gyártáshoz, ismerni kell a kereskedelmi sajátosságokat és a fogyasztók igényeit. A belföldi piac mellett az export és ennek ösztönzése is kiemelt feladat. Dr. Felkai Beáta kiemelte, 2014-től 2021. december 31-ig összesen 516,5 milliárd forint élelmiszeripari támogatás járult hozzá az ágazati szereplők jövedelmének stabilizálásához, a kockázatok csökkentéséhez és finanszírozási helyzetük javításához. Ebből tisztán nemzeti forrásból finanszírozott támogatások keretében 166,5 milliárd forint került megítélésre, EU-s forrásból pedig 316, 7 milliárd. A 2021-ben meghirdetett és nagy sikernek bizonyuló újabb felhívások tovább fogják segíteni az ágazat versenyképességének fejlődését. Cél, hogy a magyar élelmiszerek itthon és külföldön egyaránt keresettek legyenek!
A rendezvényen köszöntőt mondott Oravecz Márton, a Nébih elnöke is, aki az ellátásbiztonság és az élelmiszerbiztonság oldaláról is megvilágította az aktuális helyzetet és a jövőképet.
AM
Kapcsolódó cikkeink
Az Élelmiszermentő Központ adventi jótékonysági akciója
Az Élelmiszermentő Központ Nonprofit Kft. (ÉMK) az Agrárminisztérium támogatásával az…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Elindult a mézfogyasztást ösztönző kampány
Elindult a mézfogyasztást népszerűsítő idei kampány, amelynek középpontjában a hársméz…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >