Lendületben az élelmiszeripar
A kormány célja, hogy a szankciók sújtotta gazdasági helyzetben is megvédje a magyar családokat és nyugdíjasokat, továbbá kivédje a recessziót és év végére egy számjegyűre csökkentse az inflációt – közölte dr. Nobilis Márton, az Agrárminisztérium élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkára az FMCG TOP Szakmai Konferenciáján, Budapesten.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/06/8101e55eb6b94a35075c90c3b5f9b8b8029ddaa6_fhd_1920_w3h2-300x200.jpg)
(Fotó: AM/Vermes Tibor)
Az államtitkár emlékeztetett arra, hogy a koronavírus, a háború és az elhibázott brüsszeli szankciók miatt elszálltak az energiaárak, ezáltal sérültek az ellátási láncok és megnőttek a szállítási költségek. A kialakult helyzet miatt a kormány több inflációellenes eszköz bevezetésével segítette és segíti a magyar családokat. Ilyen volt a benzin- és az élelmiszerárstop, a most bevezetett kötelező akciózás és a júliusban elinduló online árfigyelő rendszer. A két új intézkedés várhatóan jelentős versenyt generál a kiskereskedelemben, így plusz lökést adnak az élelmiszerárak csökkenésének. Kifejtette, hogy az előző hónaphoz képest már csökkent többek közt a tejtermékek, a száraztészta, a kenyér, a vaj, a kolbász ára is, és ugyanez tapasztalható az üzemanyagok és a háztartási energia áraknál is.
Dr. Nobilis Márton kiemelte, hogy a 2014-2020-as támogatási időszakban az élelmiszeripar számára több mint 468 milliárd forint forrás megítélésére került sor
Már ez egy kimagasló összeg volt, ami segítséget tudott nyújtani az ágazat szereplőinek, azonban a mostani, 2021-2027-es támogatási időszak még ennél is nagyobb forrással tervez, 750 milliárd forint került elkülönítésre az élelmiszeripari fejlesztésekre. Egy iparág akkor lehet sikeres, ha a hazai piacokon és a nemzetközi porondon is helyt tud állni. Ehhez elengedhetetlen a terület sajátosságainak ismerete, a kapcsolódó célirányos beavatkozások és fejlesztések. Ezért fontos, hogy az élelmiszeriparban is legyenek nemzeti bajnokaink, akik a világpiacon is helytállnak majd – tette hozzá. Az államtitkár hangsúlyozta, hogy Magyarország sikere az eredményes magyar vállalkozások, vállalatok működéséből adódik össze. A növekedés és versenyképesség motorja hosszú távon csak a vállalkozások alkotó ereje, hagyományokon nyugvó innovációja és fejlesztései lehetnek, csak így lehetünk az élelmiszer-előállítás új korszakának nyertesei – zárta sorait.
AM
Kapcsolódó cikkeink
Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >10-ből 6 cég áremelést tervez
Az MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet áprilisi féléves vállalati konjunktúravizsgálatának…
Tovább olvasom >Új megoldással csökkenti a tejtermék-alapanyagok zsírtartalmát a Nestlé
A Nestlé élelmiszeripari óriáscég új megoldást fejlesztett ki arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >