Lendületben az élelmiszeripar
A kormány célja, hogy a szankciók sújtotta gazdasági helyzetben is megvédje a magyar családokat és nyugdíjasokat, továbbá kivédje a recessziót és év végére egy számjegyűre csökkentse az inflációt – közölte dr. Nobilis Márton, az Agrárminisztérium élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkára az FMCG TOP Szakmai Konferenciáján, Budapesten.
Az államtitkár emlékeztetett arra, hogy a koronavírus, a háború és az elhibázott brüsszeli szankciók miatt elszálltak az energiaárak, ezáltal sérültek az ellátási láncok és megnőttek a szállítási költségek. A kialakult helyzet miatt a kormány több inflációellenes eszköz bevezetésével segítette és segíti a magyar családokat. Ilyen volt a benzin- és az élelmiszerárstop, a most bevezetett kötelező akciózás és a júliusban elinduló online árfigyelő rendszer. A két új intézkedés várhatóan jelentős versenyt generál a kiskereskedelemben, így plusz lökést adnak az élelmiszerárak csökkenésének. Kifejtette, hogy az előző hónaphoz képest már csökkent többek közt a tejtermékek, a száraztészta, a kenyér, a vaj, a kolbász ára is, és ugyanez tapasztalható az üzemanyagok és a háztartási energia áraknál is.
Dr. Nobilis Márton kiemelte, hogy a 2014-2020-as támogatási időszakban az élelmiszeripar számára több mint 468 milliárd forint forrás megítélésére került sor
Már ez egy kimagasló összeg volt, ami segítséget tudott nyújtani az ágazat szereplőinek, azonban a mostani, 2021-2027-es támogatási időszak még ennél is nagyobb forrással tervez, 750 milliárd forint került elkülönítésre az élelmiszeripari fejlesztésekre. Egy iparág akkor lehet sikeres, ha a hazai piacokon és a nemzetközi porondon is helyt tud állni. Ehhez elengedhetetlen a terület sajátosságainak ismerete, a kapcsolódó célirányos beavatkozások és fejlesztések. Ezért fontos, hogy az élelmiszeriparban is legyenek nemzeti bajnokaink, akik a világpiacon is helytállnak majd – tette hozzá. Az államtitkár hangsúlyozta, hogy Magyarország sikere az eredményes magyar vállalkozások, vállalatok működéséből adódik össze. A növekedés és versenyképesség motorja hosszú távon csak a vállalkozások alkotó ereje, hagyományokon nyugvó innovációja és fejlesztései lehetnek, csak így lehetünk az élelmiszer-előállítás új korszakának nyertesei – zárta sorait.
AM
Kapcsolódó cikkeink
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a…
Tovább olvasom >1664 Blanc most még stílusosabban, új csomagolásban
Az 1664 Blanc egy könnyed, citrusos és frissítő búzasör, amelynek…
Tovább olvasom >Nestea 330 ml
A Nestea két legközkedveltebb, frissítő, gyümölcsös íze, a citrom és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >