Lendületben a szájápolás
Fogkrémből, fogkeféből, szájvízből és elektromos fogkeféből több mint 23 milliárd forintos forgalmat bonyolított le a kiskereskedelem a tavalyi év során, ami 5 százalékos növekedés 2015-höz képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
FOGKRÉMRE a fogyasztók 14 milliárd forintot meghaladó összeget költöttek a 2016-ban, 2 százalékkal többet, mint az előző évben. Mennyiséget tekintve 3 százalékkal kevesebbet adtak el a kiskereskedelmi csatornában.
Ha a bolttípusok súlyát is figyelembe vesszük, a drogériák értékben mért piaci részesedése 41 százalékról 42-re nőtt egyik évről a másikra. Ezzel egy időben emelkedett a szupermarketet és diszkontot magába foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna részaránya is fél százalékponttal, 17%-ra.
Erős a gyártói márkák piaci pozíciója. A fogkrém – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmának 97 százalékáért felelnek.
FOGKEFÉBŐL értékben 8, mennyiségben 6 százalékkal többet adtak el a kiskereskedelemben 2016-ban az előző évhez viszonyítva. Értékben a forgalom 4 milliárd forint felett mozog.
A boltok bevételének 77%-a jut drogériára és 2500 négyzetméternél nagyobb üzletekre. A drogéria részaránya 48 százalékról 50%-ra nőtt, míg a 2500 négyzetméter feletti csatornáé 29%-ról 28 százalékra csökkent.
SZÁJVÍZNÉL 2016 forgalma meghaladja a 3,5 milliárd forintot, miután 11 százalékkal bővült a tavalyi hasonló időszakhoz képest. A mennyiségi eladás tekintetében 9 százalékos növekedést figyeltünk meg egyik évről a másikra.
Itt a bolttípusok között ismételten a drogéria dominál, 44 százalékos piaci részesedéssel.
Stabilan 36 százalék a 2500 négyzetméternél nagyobb üzletek mutatója. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna részaránya 15% maradt.
A gyártói márkák itt is erősek: piaci részesedésük értékben 90 százalékot ért el 2016-ban, hasonlóan 2015-höz.
ELEKTROMOS FOGKEFE értékesítésénél a boltok bevétele meghaladta az 1 milliárd forintot a legutóbbi két évben. Értékben 14, mennyiségben 13 százalékkal adtak el többet egyik évhez képest a másikban.
Olyannyira koncentrált az elektromos fogkefe forgalmazása, hogy két csatornára korlátozódik: a drogéria részaránya 68 százalék, ami 6 százalékpontos növekedést jelent az előző évhez képest, míg a 2500 négyzetméternél nagyobb üzletek aránya 31% értéket tekintve.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Több mint 56 millió eurót fektetett be Bulgáriában a Billa idén
110 millió levát (56 millió eurót) fordított bolgár piaci jelenlétének…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lépett a SPAR International és a Circana
Stratégiai együttműködést jelentett be a SPAR International a fogyasztói magatartás…
Tovább olvasom >Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >