Lendület, fiatalodás, innováció, felelősség
A gyümölcsléágazat legstabilabb szereplője, évek óta a teljes piac, valamint a legtöbb szegmens vezetője, a SIÓ-ECKES márkapolitikája jól tükrözi a több mint 30 év tapasztalatot, a cég innovatív erejét, a felelősségteljes, stratégiai gondolkodást.A SIÓ-ECKES háza táján sok „leggel” találkozhatunk. A SIÓ a legismertebb hazai gyümölcslémárka, a legszélesebb termékkörrel a gyümölcslevek között. Öt almárka: SIÓ Prémium, SIÓ Classic, SIÓ fresh&fruit, SIÓ VitaTigris, SIÓ Könnyű és Zamatos Update 1; mintegy 40-féle ízkombináció. A 2008-as év egyik legáttörőbb élelmiszer-ipari innovációja a SIÓ VitaTigris Gyümölcspüré, a dzsúsz szegmens „legje” pedig a hohes C. A cég mára a legerősebb és előremutatóan működő hazai gyümölcsfeldogozó „címét” is elnyerte, elegendő, ha csak a nyári felvásárlási problémák elevenednek fel, amikor maguk a termelők említették így.
A jelenleg is mintegy 250 főt foglalkoztató cég az Eckes-Granini Group magyarországi leányvállalata. A német cégcsoport Európa legnagyobb gyümölcslégyártója, melyben az egyes leányvállalatoknak meghatározó szerepe van honi piacaikon. Az Eckes-Granini cégcsoporton belül hagyományosan erős az egyes leányvállalatoknál azok saját, honi kultúrájának érvényesülése nemcsak piaci tevékenységükben, hanem a vállalati politikát illetően is.
A mintegy tíz éve Fazekas Endre ügyvezetése alatt álló SIÓ-ECKES Kft. töretlen piaci fejlődést produkál, az utóbbi években olyan hosszú távú stratégiai együttműködéseket kötött, amelyekkel nemcsak saját, hanem hazai partnerei piaci pozícióját is erősíti, és mára az egyik legszélesebb kínálattal rendelkezik az alkoholmentes italok kategóriájában.
Hohes C:
természetesen, egészségesen
50 éve indult útjára Németországban, immár 15 éve a hazai polcok egyik meghatározó szereplője.
100% gyümölcstartalmú termékcsalád az egyik legmagasabb vitamintartalommal, és természetes C-vitaminnal az egyik legkedveltebb prémium gyümölcslé a hazai piacon. A fogyasztói trendeknek megfelelően a márka innovációi között fellelhető a különböző multivitamin ízek irányába történő fejlesztés, így mára a klasszikus hohes C Multivitamin mellett megtalálható a piros gyümölcsöket tartalmazó hohes C Red Multivitamin, valamint a Mild kategória újdonsága, a hohes C Mild Multivitamin is. Az élettani hatásokra is odafigyelve mutatkozott be évekkel ezelőtt a hohes C Mild termékcsalád, ami immár 4 tagot számlál.
Az igényes vásárlók magas színvonalú termékkel történő kiszolgálását biztosítja a hohes C márka.
SIÓ: a mi világunk
A SIÓ mára nem egyetlen terméket vagy termékcsaládot jelent, három évtizedes fejlődése alatt szinte fogalommá vált. A fogyasztók számára a SIÓ név egyet jelent a megbízható hazai gyümölcslével. A 9 ízből álló, Prémium termékcsalád jelzi a dzsúszokat és nektárokat, azaz a 100%-os és a magas gyümölcstartalmú leveket. A SIÓ Prémium termékek folyamatos fejlődése és megújulása teszi lehetővé, hogy a magyar piacon legnépszerűbb ízek kiváló minőségben kerülhessenek a fogyasztók asztalára, poharába.
A klasszikus SIÓ gyümölcslevek kategóriája töretlen népszerűségnek örvend. A 0,2 literes kiszereléstől a másfél literesig ezek a termékek a legtöbb hazai háztartás visszatérő vendégei.
Fiatal márkák, lendületes innováció, kategóriateremtés
A SIÓ fresh&fruit második éve hódít a frissítő gyümölcsitalok kategóriájában. Lendülete, egyedi forma- és színvilága szenvedélyes ízkombinációkkal párosul. Ez a termékcsalád az idei nyáron mintegy 100 000 embert közvetlenül is mozgósított integrált kommunikációs kampányával. A formás PET-palackok egyre több család asztalán és táskáiban kapnak helyet, éppúgy, mint a büfékben, a kereskedők raktáraiban, polcain és hűtőjében.
A SIÓ VitaTigris termékcsalád a legkisebbek és a szülők közös örömére hozza a gyümölcslevek világát a mindennapokba. A 10-féle vitamint tartalmazó, 3-féle izgalmas ízkombinációban kapható vegyes gyümölcsitalok idén új csomagolásba (k)öltöztek. Az egyszerre csavaros kupakkal ellátott és szívószálas, kocka formájú doboz jól simul még a legkisebb kezekbe is.
A SIÓ VitaTigris Gyümölcspüré az egyik legfontosabb segítséget nyújtja a szülőknek, a gyermek megtapasztalhatja, hogy ami egészséges, az lehet finom is. Az ennivalóan gyümölcsös finomság a szülők számára az egészséges táplálkozáshoz vezető úton segít, míg a gyerekeknek nemcsak élvezetes, hanem játékos falatozást is nyújt.
Egy új termékkategóriának egyedi, minden körülmények között kényelmes fogyasztást biztosító kiszerelésre van szüksége, ezért az aszeptikus és csavaros kupakkal visszazárható Go-packban kapható. Emellett olyan 4-es kiszerelésben jelent meg a termék, amely szinte teljes mértékben gyermekjátékként használható. A négy darab termék mellett minden egyes doboz egy-egy társasjáték játékmezőjét rejti, a hozzá tartozó figurák pedig a dobozon perforálva találhatók, ezeket kell kivágni vagy kitépni, majd hajtogatni. Amellett, hogy ez a közös játék élményét adja, esetleg új játéktípusokat ismerhetnek meg, a gyerekek logikája és finommotoros készségei is fejlődnek. A kereskedők számára a gyűjtőcsomagolások hasznosíthatósága mellett olyan POS-eszközöket fejlesztettek ki, hogy a vadonatúj termékkategória könnyen és vonzó látványosságként legyen bemutatható a boltokban.
2008-ban a SIÓ Könnyű és Zamatos termékcsalád is megújult. Ebben a termékcsaládban jelentős összetétel-fejlesztés is történt, emellett pedig az Update termékkör egyik tagjává vált a négyféle ízkombináció – Multivitamin, Alma-Zöldtea, Őszibarack-Bodza, Ananász-Guarana.
Aktív szerepvállalás a hazai gazdaságban
Az FMCG-szektor, ezen belül is a hazai élelmiszeripar az utóbbi két évben erőteljesen megérezte a gazdasági változások hatását. Nemcsak a fogyasztói, vásárlói szokások átalakulása, hanem egyes piaci szereplők kiesése is jelzi, hogy az ágazat nincs könnyű helyzetben. A nemrégiben kipattant világgazdasági válság ezeknek a folyamatoknak a további eszkalálódását eredményezheti.
A SIÓ-ECKES Kft. saját ágazatában felelős üzletpolitika megvalósításával a gyümölcstermelőktől a feldolgozáson át egészen a kész gyümölcslevek kiszállításáig törekszik arra, hogy a hazai munkaerő hazai gyártósoron, lehetőség szerint hazai alapanyagokból állítsa elő a kiváló minőségű termékeket – természetesen a déligyümölcsök importból származnak, de minden más gyümölcs magyar földeken termett. A Siófokon található üzemben gyártott termékek nemcsak a magyar üzletek polcaira kerülnek, hanem számos más országba exportálják azokat, valamint cégcsoporton belül néhány nem hazai márka előállítása is itt történik.
Nem törvényszerű, hogy egy külföldi tulajdonba kerülő neves és sikeres hazai márka beolvadjon a nemzetköziség homályába. Az csak az egyes cégcsoportokon belüli kultúrától függ, hogy eléggé értékelik-e a nemzeti sajátosságokat ahhoz, hogy meglássák a hazai márkák valódi értékét, és azt támogatva, a piacok hosszú távú fennmaradását biztosítva érjenek el sikereket. A SIÓ-ECKES Kft. esetében azonban ez a jelenség nem csak a márkapolitikában érzékelhető. Munkáltatóként is a hazai szellemiség és belső vállalati atmoszféra jellemzi a teljes céget.
A cég április óta tartó jótékonysági programja, a „Köszönjük, SIÓ!” Iskolatáska Program elnyerte az Eckes Family Alapítvány 20 000 eurós támogatását egy nemzetközi versenyen, így mintegy 1200 magyarországi, szociálisan rászoruló gyermek közvetlen támogatását valósíthatta meg.
Szinergiák
A SIÓ-ECKES saját márkája mellett 2006 óta több stratégiai disztribúciós megállapodást is kötött, melyekkel nemcsak saját, hanem hazai partnerei piaci pozícióját is erősíti. Harmadik éve végzi a cég a Szentkirályi termékek hazai értékesítését, míg a termékek fejlesztése, gyártása és marketingje továbbra is az anyacég feladata. Hasonló együttműködést kezdett a cég ez év elején a Bomba! energiaitalokat forgalmazó Büki Üdítő Kft.-vel.
E két kooperáció azonos elveken alapul, a beszállítói szinergia megteremtése a vevők számára is számos előnnyel jár, míg beszállítói oldalon az egyik legszélesebb alkoholmentes választék kialakítását teszi lehetővé, ezáltal is sokkal hatékonyabbá téve a cégek piaci működését. Az együttműködés által létrejött kohézió hozzájárul ahhoz is, hogy a SIÓ-ECKES, a Szentkirályi és a Büki Üdítő Kft. a nagy multikkal szemben felvegye a harcot a hazai márkák fennmaradásáért.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >