Lénárd András eladta részesedését a Csíki Sörben
Lénárd András megerősítette a Székelyhon lapnak, hogy eladta a Csíki-cégcsoportban lévő ötvenszázalékos részesedését a vállalat másik tulajdonosának – írja a Telex. A Csíki Sör és Csíki Csipsz gyártó cégcsoportja az elmúlt időszakban komoly anyagi nehézségekkel nézett szembe, és a 2023-as évben rekordveszteségeket könyveltek el.
A román cégadatbázis szerint a vállalat 2023-ban több mint 10 millió lejes, azaz körülbelül 838 millió forintos veszteséget termelt. Ez annak ellenére történt, hogy az árbevétel enyhén növekedett, de az infláció mértékéhez képest elmaradt a várakozásoktól.
„Meg tudom erősíteni a hírt, a napokban meg is történt a tranzakció, és a tulajdonostársam valóban kivásárolta az 50 százalékos részvénycsomagomat”
– nyilatkozta Lénárd a Székelyhonnak. A lap értesülései szerint a kivásárlás körülbelül 50 millió eurós cégértékelésen történt, de Lénárd nem kívánt válaszolni a pontos tranzakciós összeget érintő kérdésekre.
A Csíki Sör az elmúlt években jelentős márkaépítési és termékfejlesztési törekvésekkel próbálta megerősíteni pozícióját, azonban a piaci kihívások és az infláció negatív hatásai súlyosan érintették a vállalat eredményeit. A cégcsoport új tulajdonosi szerkezete további irányváltást vagy átalakításokat eredményezhet a vállalat jövőbeni stratégiájában.
Kapcsolódó cikkeink
Új kommunikációs platformmal indítja a sörszezont a Dreher
Új vizuális arculatot, csomagolást és kommunikációs platformot kapott a Dreher…
Tovább olvasom >Sörszövetség: tavaly újra nőtt a magyarországi sörfogyasztás
A Covid-járvány időszakát idéző, 2023. évi 10 százalékos forgalomcsökkenés után…
Tovább olvasom >Rekordmennyiségű sört exportált tavaly Csehország
Rekordmennyiségű, 6,13 millió hektoliter sört exportáltak tavaly a csehországi sörgyárak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >Magyar szakember a European Marketer of the Year 2025 döntősei közöt
Bejelentették az európai marketingszövetségeket tömörítő EMC European Marketer of the Year 2025 versenyének…
Tovább olvasom >