Lemaradt a versenyben a Burger King
Gyengén szerepel az értékesítés tekintetében a világ második legnagyobb hamburgerlánca, a Burger King. Legfőbb riválisához, a McDonald's-hoz képest eltérő stratégiával dolgozó gyorsétteremláncnál még csak most kezdődtek meg a változtatások.
A világon összesen 12 078 étteremmel rendelkező Burger King eladási adatai már három egymást követő negyedévben csökkentek. A zsugorodás mértéke világviszonylatban összesen 2%-os, míg Észak-Amerikában ez az érték 3,3%.
Eközben az ősi rivális McDonald's jelentősen profitált a válságból, nagymértékben emelkedtek az eladási mutatói az alacsonyabb jövedelmű fogyasztói csoportoknál. A két étteremlánc közti különbség a részvények árfolyamaiban is meglátszik. Míg a McDonald's árfolyama 12%-ot emelkedett tavaly, addig a BK részvényei 19%-ot veszítettek értékükből.
A szakértők szerint a két étteremlánc stratégiája közötti különbség nyilvánvaló. A McDonald's az éttermeit elkerülőket célozta meg. Tette ezt az egészségesebb termékek étlapra vételével és a McCafé-k elterjesztésével. A Burger King ezzel szemben a már meglévő fogyasztóira koncentrált, ezen a csoporton belül is a szuperfogyasztókra (akik havonta legalább tízszer látogatják az éttermeiket), és a McDonald's mai választékához képest egysíkúbb kínálattal rendelkezik.
A lánc a hátrányát – főként az Egyesült Államokban – agresszív árképzésével próbálja ellensúlyozni. Az Egyesült Királyságban 1,99 fontért kínált dupla sajtburgert egy dollárért árulták az USA-ban. Ennek a cég franchise partnerei nem feltétlenül örültek, és pert indítottak a BK ellen azzal az indokkal, hogy a lánc veszteséges értékesítésre kényszeríti őket.
A korábbi téves stratégiát felismerve némi irányváltás már látszik a Burger Kingnél. Például az elmúlt időszakban megjelent az Egyesült Államokban egy új almás édességgel és alacsony nátrium tartalmú csirkefalatkákkal is. A kérdés csupán az, hogy nem lépett-e túl későn a hamburgermamut – írja a Guardian nyomán a Penzcentrum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >