Lelassult Ázsiában a modern élelmiszerkereskedelmi csatornákban való vásárlásra áttérés
Ázsia leggyorsabban növekvő piacain megtorpant a modern élelmiszerkereskedelemben, köztük az online csatornában való vásárlás, mivel a modern élelmiszerbolt-hálózatok növekedése a világjárvány közepette „nem volt képes lépést tartani” a többi csatornával, ami a piaci részesedés csökkenéséhez vezetett.
A McKinsey jelentésében azt írta, hogy Indiában, Indonéziában, a Fülöp-szigeteken és Vietnamban a fogyasztók a kényelem és a közelség miatt még mindig a hagyományos élelmiszerüzleteket részesítik előnyben.
– A modern élelmiszerkereskedelem fejlődésének lassulása nemcsak a fogyasztói preferenciák változásának, de annak is betudható, hogy a kiskereskedők korlátozott mértékben bővítik hálózataikat, így igyekezve egyensúlyt teremteni a növekedés és a nyereségesség között – olvasható a jelentésben.
– Ezeken a piacokon az olyan csatornák, mint például az online, továbbra is alacsony szinten maradnak, mert vagy a digitális penetráció korlátozott (például Indiában), vagy a piaci szereplők száma alacsonyabb (mint például Vietnámban) – tette hozzá a jelentés.
Például India városaiban a 2023 márciusával végződő évben az FMCG-cikkek értékesítésében a hagyományos élelmiszerüzletek domináltak a teljes értékesítés 83%-át adva, míg a modern élelmiszerüzletek részesedése csak 8%-ot tett ki. De Vietnám vidéki területein (82%), Indonéziában (69%), Vietnám urbanizált régióiban (62%) és a Fülöp-szigeteken (48%) is a hagyományos élelmiszerboltok vezettek.
Ugyanakkor Malajziában és Thaiföldön a modern élelmiszerboltok dominálnak: a totál értéesítéshez a csatorna 77, illetve 46%-kal járul hozzá.
– Ez a tendencia legalább részben annak tudható be, hogy az online vásárlók visszatérnek az offline csatornákhoz, amelyek kiterjedt bolthálózata kellően kényelmes ahhoz, hogy az otthonukhoz közel vásároljanak be – áll a jelentésben.
A McKinsey szerint egyébiránt más élelmiszercsatornák, például a közvetlen vagy háztól-házig történő értékesítés is növekedést mutat egyes piacokon, például Dél-Koreában és Tajvanon.
Kapcsolódó cikkeink
K&H: már közel 400 ezer forint megy el nyaralásra
A nyaralást tervező középkorú magyarok átlag 397 ezer forintot szánnak…
Tovább olvasom >Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Új munkavállalói értékrend formálódik – avagy mit jelent ma a „jó munkahely”?
A Randstad globális kutatása, a Workmonitor 2025 átfogó képet ad…
Tovább olvasom >További cikkeink
Három hazai fajtával indult az eperszezon a Kifli.hu-n
Az eper minden évben a legnépszerűbb szezonális gyümölcsök közé tartozik…
Tovább olvasom >Új fejezet a prémium élelmiszerek piacán: a Chef Market megvásárolta a Culinaris nagy- és kiskereskedelmi üzletágát
Jelentős átalakulás zajlik a prémium élelmiszerek hazai piacán: a Chef…
Tovább olvasom >Esős idő ellenére sokan voltak a Magyar Fagylalt Napján
Május 8-án országszerte kígyózó sorok és boldog vendégek jelezték, hogy…
Tovább olvasom >