Lelassult Ázsiában a modern élelmiszerkereskedelmi csatornákban való vásárlásra áttérés
Ázsia leggyorsabban növekvő piacain megtorpant a modern élelmiszerkereskedelemben, köztük az online csatornában való vásárlás, mivel a modern élelmiszerbolt-hálózatok növekedése a világjárvány közepette „nem volt képes lépést tartani” a többi csatornával, ami a piaci részesedés csökkenéséhez vezetett.
A McKinsey jelentésében azt írta, hogy Indiában, Indonéziában, a Fülöp-szigeteken és Vietnamban a fogyasztók a kényelem és a közelség miatt még mindig a hagyományos élelmiszerüzleteket részesítik előnyben.
– A modern élelmiszerkereskedelem fejlődésének lassulása nemcsak a fogyasztói preferenciák változásának, de annak is betudható, hogy a kiskereskedők korlátozott mértékben bővítik hálózataikat, így igyekezve egyensúlyt teremteni a növekedés és a nyereségesség között – olvasható a jelentésben.
– Ezeken a piacokon az olyan csatornák, mint például az online, továbbra is alacsony szinten maradnak, mert vagy a digitális penetráció korlátozott (például Indiában), vagy a piaci szereplők száma alacsonyabb (mint például Vietnámban) – tette hozzá a jelentés.
Például India városaiban a 2023 márciusával végződő évben az FMCG-cikkek értékesítésében a hagyományos élelmiszerüzletek domináltak a teljes értékesítés 83%-át adva, míg a modern élelmiszerüzletek részesedése csak 8%-ot tett ki. De Vietnám vidéki területein (82%), Indonéziában (69%), Vietnám urbanizált régióiban (62%) és a Fülöp-szigeteken (48%) is a hagyományos élelmiszerboltok vezettek.
Ugyanakkor Malajziában és Thaiföldön a modern élelmiszerboltok dominálnak: a totál értéesítéshez a csatorna 77, illetve 46%-kal járul hozzá.
– Ez a tendencia legalább részben annak tudható be, hogy az online vásárlók visszatérnek az offline csatornákhoz, amelyek kiterjedt bolthálózata kellően kényelmes ahhoz, hogy az otthonukhoz közel vásároljanak be – áll a jelentésben.
A McKinsey szerint egyébiránt más élelmiszercsatornák, például a közvetlen vagy háztól-házig történő értékesítés is növekedést mutat egyes piacokon, például Dél-Koreában és Tajvanon.
Kapcsolódó cikkeink
Generali kutatás: A magyarok csupán tizede gondolja azt, hogy fantasztikus év lesz 2025
Nemzetközi háborús konfliktus kiterjedésétől kevésbé, az infláció és az árak…
Tovább olvasom >Egy ősi gyógynövény, amely segít megszűntetni a fájdalmat
Az emberiség évezredek óta fordul a természet erejéhez, ha egészségének…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >