Lehullott a lepel a diákoknak meghirdetett tervezői verseny csomagolási megoldásairól
Az STI Design Award tervezői verseny fórumot biztosít a csomagolástervezést tanuló diákoknak, hogy bemutassák kreativitásukat és találékonyságukat. Az STI Group napvilágra hozta az immáron ötödik alkalommal meghirdetett, a jövő innovatív csomagolási megoldásait támogató verseny díjnyerteseit. A díjak összértéke 7000 euró volt.
Egyénileg vagy egy csapat tagjaként, 45 diák a kasseli Kunsthochschule (Németország), a stuttgarti Hochschule der Medien (Németország), a rochesteri University of theCreativeArts (Egyesült Királyság) és a budapesti Óbudai Egyetem tanulói közül sok időt szentelt a 2014-ben díjazott négy pályázatnak. A diákok által előállított 26 csomagolási megoldást a márkagyártókat, kereskedőket és a tudományos területeket képviselő zsűri élénk viták közepette bírálta. Az arany-, ezüst- és bronzérem mellett egy innovációs különdíjast is kihirdettek.
A gálavacsorával egybekötött díjátadó ünnepségre Fuldában, Németországban került sor a Csomagolási Kongresszus keretében, november 11-én.
Az „igazán eltalált megoldás”: Kolbász elvitelre
Jennifer Meyer, a kasseli Kunsthochschule terméktervező tanulója, büszkén vehette át a harmadik díjat az általa tervezett kolbásztasakért. Aleksandar Stojanovic, az STI Group kereskedelmi vezérigazgatója, tapssal ismerte el a praktikus, egy elemből álló „Kolbász elvitelre” csomagolást. „Legközelebb, ha a barátaid megkérnek, hogy hozz nekik egy kolbászt, nem szükséges tapasztalt zsonglőrnek lenned, vagy választanod közülük, hogy melyiküknek viszel” – mondta Aleksandar Stojanovic.
A visszahajtott fül, a csomagolás tetején, lehetővé teszi, hogy több mint egy kolbászt, továbbá egy italt ugyanabban a kezében elvihessen az ember. A tasak elején található perforált csík könnyedén eltávolítható és lehetővé teszi a termék fogyasztását anélkül, hogy megégetné a kezet. Még a mustárnak is van helye ebben a praktikus csomagolásban!
Jó a terméknek: környezetbarát rizscsomagolás
A második díjat Charlotte Enders nyerte, aki szintén terméktervező szakon tanul a kasseli művészeti főiskolán. Ebben a kategóriában olyan csomagolási megoldásokat vártak, amelyek szemcsés termékek számára könnyű kezelést és kiürítést biztosítanak. Prof. Susanne Czech-Winkelmann a színpadon ismertette a csomagolás működését. „A jó a terméknek” kategória azt a fő elvet követi, amelyet a vásárlók egy tejes vagy juice csomagolás esetében megkívánnak. Ez a forma lehetővé teszi a termék könnyű kiöntését. A fedél 100 gramm rizs kimérésére alkalmas, amellyel egy praktikus, konyhai eszközt magában foglaló megoldást kapnak kézhez a fogyasztók” – mondta a szakember.
Összehasonlítva egy hagyományos, műanyagból készült rizscsomagolással, ez a stabil kartonmegoldás visszazárható és környezetbarát is egyben.
Szeretettel készült: szív alakú csomagolás Valentin Napra
Galazek Noémi és Bögi Viktória, a budapesti Óbudai Egyetem diákjai nyerték az első díjat. Az általuk megalkotott modern, természetes megjelenésű csomagolás könyv és csokoládé számára biztosít helyet. Georg de Jong, a Pernod Ricard Deutschland GmbH beszerzési vezetője a csomagolás szofisztikált megjelenését és kialakítását emelte ki, továbbá a beépített szalagot, mint ötletet, amely növeli a beszerzési impulzusokat.
Innovációs különdíj: szállítási csomagolás harmonika betéttel
Jennifer Meyert második alkalommal is a színpadra szólította Ole Petersen, az Unilever Deutschland GmbH európai display menedzsere. A diák második nevezése szintén magas pontszámot ért el, a zsűri neki ítélte az Innovációs különdíjat. „Az egy elemből álló csomagolás magassága a benne lévő termék méretéhez igazítható a beépített harmonika betétnek köszönhetően” – magyarázta Ole Petersen. Ez a megoldás növeli a külső elem stabilitását, ráadásul vékonyabb, mint az általában alkalmazott anyagok. Amikor a betétet összenyomják, a csomag felnyitása után a termék kiemelkedik a dobozból. Ha csupán néhány elemet szükséges visszaküldeni egy nagyobb szállítmányból, a csomagolás magassága könnyedén csökkenthető és egy egyszerű öv segítségével rögzíthető.
STI Design Award 2016: kreatív displaymegoldások
Aleksandar Stojanovic örömmel fogadta az idei verseny ihlette kartoncsomagolásokat. „A megoldások széles skálája azt bizonyítja, hogy egy-egy kategória kapcsán mennyi különféle ötletet született, továbbá bebizonyítást nyert, hogy milyen tehetségesek és kreatívok a diákok. Minden pályázat magas színvonalat képviselt, amely megnehezítette a zsűri döntését, hogy kiválasszák a nyertes termékeket” – mondta Stojanovic úr.
A következő STI Design Award versenyt 2016-ban hirdeti meg az STI Group, amelyen kreatív display és POS-megoldásokkal lehet majd nevezni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >