Legyűri versenytársait az Auchan
Az elmúlt évtizedben intenzív terjeszkedésbe kezdett a francia hipermarket-óriás a keleti piacokon, főleg Kínában, Oroszországban és Kelet-Európában. Mára a világ 14. legnagyobb kiskereskedője, több mint 1200 üzletével és évi 59 milliárd dollárnyi forgalm
Ez persze még mindig kevésnek tűnik a Wal-Mart évi 405 milliárdjához képest, de több szempontból mégis legyűri az Auchan a világelső versenytársat. Kínában például havonta átlagosan két új üzletet nyit, hogy az igen széles vásárlói tömeget biztosító középosztályt kiszolgálhassa. Jelenleg összesen 132 üzlettel rendelkezik, amely ugyan még elmarad a Wal-Mart 146 üzletétől, de a terjeszkedés ütemét tekintve hamarosan behozhatja azt.
További előnye az Auchannak a távol-keleti piacon, hogy magasabbra pozícionálta magát versenytársainál, jobb minőséget képvisel, ami a szélesedő középosztály szempontjából nagy előnynek számít.
De Oroszországban is megelőzte a francia Carrefour-t a piacra lépésben, ahol 2002 óta már több mint 34 üzlettel rendelkezik, miközben a Wal-Mart és a Tesco egyáltalán nem vesz részt az orosz piacon – írja a Pénzcentrum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Versenytényezővé válik a telephely az e-kereskedelemben
A digitalizáció és a fogyasztói elvárások gyors változása nyomán az…
Tovább olvasom >Exportban erősödik a Gyermelyi – alkalmazkodás a kihívásokhoz
A Gyermelyi Zrt. 2024-es pénzügyi beszámolója alapján világosan látszik: a…
Tovább olvasom >Önkéntes Vízadó program indul Budapesten
Önkéntes Vízadó programot hirdet Budapesten a 10 millió Fa, Budapest…
Tovább olvasom >