Legyen élmény!
Közel egy éve várja a sportrajongókat, a kultúra szerelmeseit, családokat, üzletembereket, közéleti és politikai szereplőket a világszínvonalú technikai és szolgáltatási palettát nyújtó Groupama Aréna. A sok szempontból egyedülálló létesítményről Siklósi Csaba ügyvezető igazgatót kérdeztük.
A Groupama Aréna, a nemzetközi színvonalú technológiával épült szórakoztató komplexum, 2014. augusztus 10-én nyitotta meg kapuit.
– Felejthetetlen nap volt a megnyitó, amikor a José Mourinho vezette Chelsea ellen játszotta le első mérkőzését a Fradi. A stadion első gólját a lenyűgöző nemzetközi karrier után hazatérő Gera Zoltán szerezte – emlékezik vissza bevezetőjében Siklósi Csaba ügyvezető igazgató.
Precizitás és szenvedély
A Groupama Aréna elegáns és extravagáns találkozóhelyet biztosít az üzleti és politikai élet prominens szereplői számára az FTC hazai meccsein és egyéb eseményeken. A 2015-ös évben elnyert „TheStadiumBusinessAwards” Legjobb Új Helyszín díja sokat elmond a vízióról. Vallják, hogy az FTC 1899 óta íródó legendás történelmének részesévé válni megtiszteltetés és egyben felelősség is. A komplexum küldetése, hogy Magyarország legsikeresebb futballklubjának méltó otthona legyen, ahol olyan sikereket érhetnek el, mint a 2015-ös Magyar Kupa győzelem.
– Hisszük, hogy a Groupama Aréna Európa egyik kiemelkedő rendezvényhelyszíneként a futballvilág mellett szponzoraink és partnereink egyéb eseményeit is a legmagasabb szinten szolgálja ki. Stadionunk megálmodói már a tervezőasztalon is egy többfunkciós, kreatív és elegáns komplexumot vizionáltak, így minden lehetőség adott a legkülönbözőbb kezdeményezések megvalósítására – hangsúlyozza az elsőszámú vezető, aki több mint egy évtizede a rendezvények világában tevékenykedik.
Kezdetben a szakember a debreceni Főnix Csarnok és Kölcsey Központ programigazgatójaként a régió szórakoztatásáért és minőségi kiszolgálásáért volt felelős. Utána a Hungexpo kereskedelmi igazgatójaként az üzleti szakvásárok töltötték ki mindennapjait, majd a Groupama Aréna nyitása óta főként a sportrendezvények és üzleti konferenciák sikeres lebonyolítása a feladata.
Nemzetközi mezőnyben
Amióta elnyerték a „TheStadiumBusinessAwards” díjat, a média és az intézmény is szívesen használja az „Európa legmodernebb stadionja” megtisztelő címet. Olyan illusztris stadionokat előztek meg, mint a szingapúri hipermodern Singapore Sports Hub vagy a San Francisco 49ers otthona, a Levi’s Stadium és az orosz Spartak Moszkva Otkrytie Arénája. Mega-események terén is komoly eredményeket értek el, elég csak az amerikai szuperprodukciót, a Nitro Circus motoros show-t említeni. Hazai vonatkozásban pedig a rekordbajnok Ferencváros több mint másfél millió szurkolójának igyekszenek megfelelni.
– Rengetegen megfordultak már a Groupama Arénában, de talán még érdekesebb az, hogy kik jönnek el hétről hétre. Nem titkolt célunk, hogy a stadion a szórakoztatás mellett az üzleti élet színterévé is válljon. Üzleti klubbunkban több mint száz cég tag már, és a meccsek előtt és után felsővezetői szinten történnek tárgyalások a VIP szektorokban vagy a Sky Boxokban. Természetesen vendégül látjuk a politikai élet szereplőit, Fradi legendákat, sportolókat, TV-s személyiségeket és más hírességeket is – mondja az ügyvezető igazgató.
Kell egy csapat
A LUSS Kft. amellett, hogy a Groupama Arénát üzemelteti, az FTC hivatalos marketing ügynöksége is, így tevékenységük túlmutat a stadion mindennapos feladatainak ellátásán. A céget Siklósi Csaba ügyvezető társával, Vámos Zoltánnal vezeti. A szervezetben rendezvényszervező, értékesítő, üzemeltetési, gazdasági és marketing osztály működik, de köztük is fontos a csapatszellem. A feladatok nem különülnek el teljesen, hiszen a legtöbb esetben egy-egy projektet komplett szakértő team vesz körül, lát el.
Lehengerlő paraméterek
A számok és méretek önmagukért beszélnek. A stadion alapterülete 19 042 m², pályával együtt 28 746,5 m². A Groupama Aréna UEFA 4-es kategóriájú stadion, alkalmas bajnoki- és kupamérkőzések, Eb-,Vb-selejtező mérkőzések, Eb-csoportmérkőzések, továbbá BL csoport- és kieséses mérkőzések lebonyolítására a negyeddöntőkig, valamint helyszíne lehet U19, U21 vb-döntő mérkőzéseknek is. A Groupama Aréna befogadóképessége OTP Bank Liga és Magyar Kupa mérkőzéseken 23 800 fő, míg az UEFA vagy a FIFA által rendezett mérkőzéseken 22 000 fő. A különbség abból adódik, hogy a hazai rendezésű összecsapásokon a B-középben illetve a vendégszektorban állóhelyeket alakítanak ki. Összesen 370 parkolóhely található meg a háromemeletes mélygarázsban, és 110 a főbejárat előtt.
Az Aréna kitűnően elérhető autóval és tömegközlekedéssel, és könnyű a kijutás a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérre is.
Kiemelendő különlegesség, hogy összesen 34 exkluzív Sky Box, 1240 VIP Gold és 994 VIP Bronz ülőhely áll rendelkezésre, ahol az exkluzív élmény részeként prémium kiszolgálás és gasztronómiai élmény is társul a dedikált parkoló, névre szóló asztal vagy saját Vállalati Box mellé.
A Groupama Aréna modern médiacenterrel rendelkezik, 80 újságíró és tévés számára van benne hely. A sajtótájékoztatók helyszínéül is szolgáló terem közvetlen kijárású a lelátóra Az öltözőben pedig televízión a Tracab Online mérkőzéselemző rendszer segítségével – akár a mérkőzés alatt, akár a szünetben – nyomon követhető a két csapat játéka, a statisztikákból kiderül a passzok és a kapura lövések száma vagy éppen a játékosok futásteljesítménye.
Az ország egyetlen hivatalos klubmúzeuma, a Fradi Múzeum, a 220 kijelzővel rendelkező Stadium Vision rendszer, a stadion egész területén elérhető ingyenes Wi-Fi hálózat vagy a „Zöld Pokol” mind egyedivé varázsolják az Arénát. A „Zöld Pokol” Európában egyedülálló, a Fradi hazai meccsen alkalmazott technológia, ahol a játékosok a meccs előtt zöld színű füstön keresztül futnak ki a pályára.
Rendezvények, események
Sokoldalú, széles paletta jellemzi az elmúlt hónapok sűrű eseménynaptárát. Rendszeresen a Fradi hazai mérkőzéseit rendezik meg a Groupama Arénában, de a Magyar Válogatott jelenlegi otthona is a stadion.
– Futballmérkőzések mellett konferenciák, csapatépítő tréningek, workshopok és egyéb rendezvények kerülnek lebonyolításra, de volt már arra is alkalom, hogy szalagavató bált rendeztek nálunk. Túl vagyunk a 150. sikeresen lebonyolított, nem futballhoz kapcsolódó eseményünkön is, ami büszkeséggel tölt el bennünket – állapítja meg Siklósi Csaba.
A stadion a legújabb technológiákkal felszerelt, multifunkcionális létesítmény, így rendezvényszervezői szolgáltatásuk teljes körű. Saját konyhával, hostess és biztonsági személyzettel és bútorparkkal rendelkeznek, az összesen több mint 3000 m² rendezvénytér pedig számos variációban, kreatív módon is berendezhető. Tapasztalatuk van a 10-től 1400 főig terjedő esemény és program magas színvonalú megszervezésében, amiket olyan plusz szolgáltatásokkal egészítettek ki, mint egy-egy VIP Stadiontúra, köszöntőüzenet az egyenként 63 m²-es óriáskivetítőkön és a 220 LCD kijelzőn vagy köszöntőbeszéd tartása a játékosöltözőben.
– Erősségünk a precizitás, rugalmasság és gyorsaság. Tágas tereinket és innovatív hirdetési felületeinket igyekszünk a megszokott alapkoncepciók mellett egyedi, kreatív és formabontó megoldásokkal személyre szabottá tenni. Kialakult portfóliónk mellett nyitottak vagyunk az együttgondolkodásra, a speciális igények, kezdeményezések megvalósítására is – összegzi zárszavában az elhangzottakat Siklósi Csaba, a Groupama Aréna ügyvezető igazgatója. (x)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A JYSK fenntarthatósági stratégiája: innovációk és zöld megoldások a környezetvédelem jegyében
A JYSK fenntarthatósági törekvései jó példát mutatnak a modern kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >Meghosszabbított határidővel, november 15-ig lehet pályázni a Tesco programjában a helyi fiatalok és közösségek jövőjére biztosított támogatásért
A nagy érdeklődésre való tekintettel a Tesco meghosszabbította a „Start…
Tovább olvasom >