Legszexibb kereskedők 2015

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 10. 21. 09:55

A STORES Magazine (USA) augusztusi számában közli a Kantar Retail HOT 100 Retailers 2015 (100 legszexibb kiskereskedő) listáját. A leginnovatívabb, legkreatívabb, trendállító, újító szellemű, a megváltozott környezetben is kiemelkedően sikeres, növekvő és eredményes kereskedők ők. Nyilván a kisebb láncoknak, az elektronikai és a divatipar szereplőinek könnyebb virítani, kísérletezni, ezért a lista elején hazánkban szinte ismeretlen nevek szerepelnek (1. Hudson’s Bay, 2. Choxi.com, 3. Zulily, 4. G-III Apparel Group, 5. Wayfair). A 7. helyen azonban az Office Depot, a 13.-on pedig a H&M áll. Az Amazon a 18.-ra szorult, és utána következik az első élelmiszerben is érintett lánc, a Sprouts Farmers Market. Még meglepőbb, hogy az Apple Stores a maga 94. helyével épp csak bekerült a listába, a világ legnagyobb kiskereskedője, a Wal-Mart viszont be sem jutott.

A siker kulcsa a másság, a változtatás, a friss koncepció, a megkülönböztetés. Ezért is érdekes, hogy az élre egy hagyományos formátum, egy bevásárlóközpont-lánc került. A Hudson’s Bay ügyvezetője hiszi és vallja, hogy ezeknek a nagyáruházaknak helye és szerepe van a modern kereskedelemben. A lánc idén júniusban felvásárolta a Galeria Kaufhof német és belga áruházait.

A lista felét szupermarketek és menő ruhaüzletek teszik ki, bizonyítva, hogy a napi cikk és a divat a vásárlók érdeklődésére tarthat számot, így az abszolút nyerő szegmensnek tekinthetők.

A bekerült szupermarketek közös jellemzője, hogy a vevőknek fontos, innovatív kategóriákra – natúr és bioélelmiszerek, nemzetek konyhája stb. – nagy hangsúlyt fektetnek. A 60. helyen álló Kroger pedig sikerét még a kettős menedzsment koncepciójának is köszönheti, ahol az erős központi irányítás mellett ugyanolyan erős, bolti szintű menedzsment hoz régiós, területi és helyi döntéseket.

Az egyre több szabadtéri szabadidős, kerti, sport- vagy agrárprofilú üzlet mellett szembetűnő a beltéri profilú egységek hiánya, amit a terület digitalizálódásával (online játék, e-book, közösségi média) magyaráznak.

Kapcsolódó cikkeink