Lego-kockák növényi alapú műanyagból
A Lego évente műanyag építőkockák milliárdjait állítja elő. Ezért a dán cég úgy döntött, hogy szeretnének környezettudatos útra lépni – írja az origo. A vállalat már annyi zöldenergiát állít elő, mint amennyit felhasznál, ráadásul környezetbarát befektetéseivel is jól keres.
A Lego próbál egyre környezettudatosabb céggé válni. Nem rég arról érkeztek hírek, hogy a dán vállalat még idén bemutatja az első készleteit, amelyek a fenntarthatóság jegyében növényi alapú műanyagból készülnek.
Most a Bloomberg arról ír, hogy a Lego mögött álló befektetési alap (Kirkbi) a szélenergia mellett más megújulókba is befektetne.
A Kirkbi 2012 óta fektet be különböző szélenergiával foglalkozó vállalkozásokba (leginkább brit és német tengeri szélfarmokba), amellyel az a célja, hogy a Lego szénlábnyomátát csökkentse. A karbonlábnyomnak is nevezett szám azt mutatja meg, hogy egy cég tevékenysége, egy ember életmódja vagy egy termék életciklusa nyomán mennyi közvetlen és közvetett karbonkibocsátás kerül a levegőbe.
A vállalat eddig nagyon jó eredményeket ért el, a profitjukat 2017-ben sikerült megtriplázni, ez 66 millió dollár volt.
Most azonban a nagy verseny miatt más területeken néz szét a vállalat,
például a napenergia és a techcégek is felkeltették a Kirkbi érdeklődését.
A Lego 2017-ben elérte egyik legfontosabb célját: a gyár energiafelhasználásával megegyező mennyiségű zöldenergiát állítottak elő. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Túlturizmus Európában: vízágyús tüntetések Barcelonában, tiltások Budapesten
A rövid távú lakáskiadás, a turistahordák és az infrastruktúra túlterheltsége…
Tovább olvasom >Szennyeződés ellen, fenntarthatóság mellett
A tisztítószerek és takarítóeszközök piacán a fenntarthatóság, a technológiai fejlesztések…
Tovább olvasom >További cikkeink
Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Candy – 80 éve a jövőt inspirálja, most új korszakot nyit
A Candy, az olasz tradicionális háztartásigép-márka idén ünnepli fennállásának 80.…
Tovább olvasom >A magyar torma virágzik – mégis nehéz helyzetben vannak a termelők
Bár 2024-ben tovább nőtt a magyar tormaexport volumene, és a…
Tovább olvasom >