Lego-kockák növényi alapú műanyagból
A Lego évente műanyag építőkockák milliárdjait állítja elő. Ezért a dán cég úgy döntött, hogy szeretnének környezettudatos útra lépni – írja az origo. A vállalat már annyi zöldenergiát állít elő, mint amennyit felhasznál, ráadásul környezetbarát befektetéseivel is jól keres.
A Lego próbál egyre környezettudatosabb céggé válni. Nem rég arról érkeztek hírek, hogy a dán vállalat még idén bemutatja az első készleteit, amelyek a fenntarthatóság jegyében növényi alapú műanyagból készülnek.
Most a Bloomberg arról ír, hogy a Lego mögött álló befektetési alap (Kirkbi) a szélenergia mellett más megújulókba is befektetne.
A Kirkbi 2012 óta fektet be különböző szélenergiával foglalkozó vállalkozásokba (leginkább brit és német tengeri szélfarmokba), amellyel az a célja, hogy a Lego szénlábnyomátát csökkentse. A karbonlábnyomnak is nevezett szám azt mutatja meg, hogy egy cég tevékenysége, egy ember életmódja vagy egy termék életciklusa nyomán mennyi közvetlen és közvetett karbonkibocsátás kerül a levegőbe.
A vállalat eddig nagyon jó eredményeket ért el, a profitjukat 2017-ben sikerült megtriplázni, ez 66 millió dollár volt.
Most azonban a nagy verseny miatt más területeken néz szét a vállalat,
például a napenergia és a techcégek is felkeltették a Kirkbi érdeklődését.
A Lego 2017-ben elérte egyik legfontosabb célját: a gyár energiafelhasználásával megegyező mennyiségű zöldenergiát állítottak elő. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Kevesebb kávét ittak tavaly a németek
A Német Kávészövetség (Deutscher Kaffeeverband) friss adatai szerint 2024-ben Németországban…
Tovább olvasom >Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >Fenntarthatósági kérdésekre kell válaszolnia a magyar cégeknek
Már csak pár hónapja van a magyar cégeknek arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >