Legkeresettebb a dezodor és a tusfürdő

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 10. 16. 09:06

Értékben is, mennyiségben is nőtt a testápoló, valamint a recept nélkül kapható szereket tartalmazó karácsonyi ajándékcsomagok kiskereskedelmi forgalma múlt év november–decemberben, a tavalyelőtti hasonló periódushoz képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen elemzése.

Összesen közel 4 milliárd forintot adtak ki a fogyasztók mintegy 2,5 millió darab ajándékcsomagért 2013. november–decemberben. Érték szempontjából 18 százalékkal többet, mint a 2012. évi szezonban. Mennyiséget tekintve pedig 21 százalék a növekedés, egyik ünnepi időszakról a másikra.

Továbbra is a dezodor és a tusfürdő a két legkedveltebb termék a csomagokban. Mindkettő forgalma meghaladta az 1-1 milliárd forintot, két hónap alatt. Utánuk a kéz- és testápoló krémek következnek. A deospray, borotválkozás utáni szerek és a sampon forgalma meghaladta a 100-100 millió forintot.

Testápoló szereket és vény nélkül kapható gyógyszereket, gyógyhatású készítményeket tartalmazó ajándékcsomagok forgalmának fogyasztói ár szerinti megoszlása a tavalyi és tavalyelőtti karácsonyi szezonban (százalékban)

Érték

2012

2013

1000 Ft alatt 10 8
1000–1499 Ft 29 38
1500–1999 Ft 15 14
2000–2499 Ft 15 14
2500 Ft és több 31 26

Forrás: Nielsen

Amíg tavalyelőtt a karácsonyi csomagoknál átlagosan 1626 forintos átlagárat regisztráltunk, addig legutóbb 1585 forintot. A csökkenés annak a következménye, hogy nőtt az olcsóbb, 1000–1499 forint közötti ajándékcsomagok forgalma, viszont csökkent a drágábbaké.

Erősen koncentrált a bolti eladás. A hipermarket és a drogéria az értékben mért forgalom 88 százalékát vitte el legutóbb: Legkeresettebbek hipermarketben az ajándékcsomagok. Értékben mért forgalmukból 54 százalékkal részesedett ez az üzlettípus a legutóbbi szezonban. Itt 1 százalékpontos csökkenést regisztráltunk, a 2012. november–decemberhez viszonyítva.

Másik jelentős csatorna a drogéria, amelynek 34 százalékos piaci részaránya stabil maradt, a legutóbbi két szezonban.

Így a többi bolttípus piacrésze 10-ről 11 százalékra emelkedett, a legutóbbi két karácsonyi szezon összehasonlításában

Kapcsolódó cikkeink