Legkeresettebb a dezodor és a tusfürdő
Értékben is, mennyiségben is nőtt a testápoló, valamint a recept nélkül kapható szereket tartalmazó karácsonyi ajándékcsomagok kiskereskedelmi forgalma múlt év november–decemberben, a tavalyelőtti hasonló periódushoz képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen elemzése.
Összesen közel 4 milliárd forintot adtak ki a fogyasztók mintegy 2,5 millió darab ajándékcsomagért 2013. november–decemberben. Érték szempontjából 18 százalékkal többet, mint a 2012. évi szezonban. Mennyiséget tekintve pedig 21 százalék a növekedés, egyik ünnepi időszakról a másikra.
Továbbra is a dezodor és a tusfürdő a két legkedveltebb termék a csomagokban. Mindkettő forgalma meghaladta az 1-1 milliárd forintot, két hónap alatt. Utánuk a kéz- és testápoló krémek következnek. A deospray, borotválkozás utáni szerek és a sampon forgalma meghaladta a 100-100 millió forintot.
Testápoló szereket és vény nélkül kapható gyógyszereket, gyógyhatású készítményeket tartalmazó ajándékcsomagok forgalmának fogyasztói ár szerinti megoszlása a tavalyi és tavalyelőtti karácsonyi szezonban (százalékban)
Érték |
2012 |
2013 |
1000 Ft alatt | 10 | 8 |
1000–1499 Ft | 29 | 38 |
1500–1999 Ft | 15 | 14 |
2000–2499 Ft | 15 | 14 |
2500 Ft és több | 31 | 26 |
Forrás: Nielsen
Amíg tavalyelőtt a karácsonyi csomagoknál átlagosan 1626 forintos átlagárat regisztráltunk, addig legutóbb 1585 forintot. A csökkenés annak a következménye, hogy nőtt az olcsóbb, 1000–1499 forint közötti ajándékcsomagok forgalma, viszont csökkent a drágábbaké.
Erősen koncentrált a bolti eladás. A hipermarket és a drogéria az értékben mért forgalom 88 százalékát vitte el legutóbb: Legkeresettebbek hipermarketben az ajándékcsomagok. Értékben mért forgalmukból 54 százalékkal részesedett ez az üzlettípus a legutóbbi szezonban. Itt 1 százalékpontos csökkenést regisztráltunk, a 2012. november–decemberhez viszonyítva.
Másik jelentős csatorna a drogéria, amelynek 34 százalékos piaci részaránya stabil maradt, a legutóbbi két szezonban.
Így a többi bolttípus piacrésze 10-ről 11 százalékra emelkedett, a legutóbbi két karácsonyi szezon összehasonlításában
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >