Leginkább a modern kereskedelmi csatornában vásárolunk müzlit és reggelizőpelyhet

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 11. 06. 20:04

Cereáliákat (müzlit, reggelizőpelyheket, illetve müzliszeletet) a magyar háztartások közel fele – 45 százaléka – vásárolt 2011 első félévében. Az előző év első félévéhez képest ez az arány csökkenést jelent; a vásárlókör visszaesése leginkább a müzliszeletek esetében mutatkozik meg, de kismértékben a másik két kategóriát is érintette.

A vásárlói hatókör csökkenése a megvásárolt mennyiségen is érződik, a három kategóriából 2011 első hat hónapjában mintegy 10 százalékkal kisebb mennyiséget vásároltak, mint az előző év azonos időszakában.

A háztartások főként a modern kereskedelmi csatornákban, vagyis hipermarketekben, szupermarketekben és diszkontboltokban szerzik be a cereáliákat, a kisboltláncok és a független kisboltok súlya összesen nem éri el a 25 százalékos piacrészt, ami relatíve alacsonyabb, mint az egész napi fogyasztási cikkek piacán mért arányuk.

Mindhárom termékkategóriában – a költés alapján – az 50 év alatti korosztályok piacrésze 57-70 százalék, míg az összes korcsoportot tekintve az egész napi fogyasztási cikkek piacából jóval kisebb részt, mindössze 46 százalékot képviselnek.

A cereáliák fogyasztása az életkor mellett köthető még a jövedelmi szinthez is. Mivel a fenti termékek nem tartoznak az alapélelmiszerek közé, ezért jellemzően a magasabb jövedelmű háztartások vásárolják intenzívebben, amelyek anyagi lehetőségei jobban megengedik, hogy áldozzanak az egészséges életmódra. n

Mind a vásárlói hatókör, mind a vásárolt mennyiség csökkent 2011 első félévében a cereáliák piacán – derül ki a GfK Hungária háztartások napi fogyasztását monitorozó ConsumerScan adatokból. Az egészséges életmódot támogató cereáliákat még mindig inkább a fiatalabb és a középkorú háztartások vásárolják.

Kapcsolódó cikkeink