Leginkább a hagyományos márkák és az olcsó sörök fogytak
A magyarországi sörfogyasztás évek óta stabilnak mondható: megközelítőleg 82 liter/fő körüli, de az előző évhez képest 16%-al nőtt az alkoholmentes sörök eladása.A közterhek, az energia- és
anyagköltségek növekedése ellenére
2007-ben a Magyar Sörgyártók Szövetségének
tagjai 4,7 százalékkal emelték termelésüket,
a növekedés több mint a fele exportból
származott. A 2007-ben hazánkban értékesített
7335 ezer hektoliter sör több mint a fele (52%) továbbra
is a közkedvelt hagyományos sörmárkákból
került ki, növekedés az alacsony árú
söröknél tapasztalható.
Az értékesítés
üteménél gyorsabban emelkednek a söripar
anyag jellegű költségei: a mezőgazdasági
termékek árai radikálisan, de csaknem 20
százalékkal többet fordított a söripar
csomagolóanyagokra, két és félszer többet
vegyipari termékekre és 15 százalékkal
többet energiára.
2008-ban folytatódnak a
Magyar Sörgyártók Szövetségének
társadalmi szerepvállalással kapcsolatos
kampányai. Az idei, kibővített JÓFEJ-kampány
már elindult, és június 15-én ismét
megrendezik a sörkultúra Szent Arnold napját.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Raiffeisen szerint az idén valószínűleg 4 százalékkal növekszik a gazdaság
Az idén a legvalószínűbb forgatókönyv szerint 4 százalékkal bővül a…
Tovább olvasom >Profession.hu: tavaly a negyedik negyedévre stabilizálódott a magyarországi álláspiac
Tavaly a negyedik negyedévben stabilizálódott a magyarországi álláspiac: az új…
Tovább olvasom >AM: meghosszabbodik a szarvasmarha tej-állatjóléti felhívás kötelezettségvállalási időszaka
A 2020 utáni Közös Agrárpolitikával kapcsolatos jogalkotási eljárás elhúzódása miatt…
Tovább olvasom >