Leginkább a hagyományos márkák és az olcsó sörök fogytak
A magyarországi sörfogyasztás évek óta stabilnak mondható: megközelítőleg 82 liter/fő körüli, de az előző évhez képest 16%-al nőtt az alkoholmentes sörök eladása.A közterhek, az energia- és
anyagköltségek növekedése ellenére
2007-ben a Magyar Sörgyártók Szövetségének
tagjai 4,7 százalékkal emelték termelésüket,
a növekedés több mint a fele exportból
származott. A 2007-ben hazánkban értékesített
7335 ezer hektoliter sör több mint a fele (52%) továbbra
is a közkedvelt hagyományos sörmárkákból
került ki, növekedés az alacsony árú
söröknél tapasztalható.
Az értékesítés
üteménél gyorsabban emelkednek a söripar
anyag jellegű költségei: a mezőgazdasági
termékek árai radikálisan, de csaknem 20
százalékkal többet fordított a söripar
csomagolóanyagokra, két és félszer többet
vegyipari termékekre és 15 százalékkal
többet energiára.
2008-ban folytatódnak a
Magyar Sörgyártók Szövetségének
társadalmi szerepvállalással kapcsolatos
kampányai. Az idei, kibővített JÓFEJ-kampány
már elindult, és június 15-én ismét
megrendezik a sörkultúra Szent Arnold napját.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >