Leginkább a hagyományos márkák és az olcsó sörök fogytak
A magyarországi sörfogyasztás évek óta stabilnak mondható: megközelítőleg 82 liter/fő körüli, de az előző évhez képest 16%-al nőtt az alkoholmentes sörök eladása.A közterhek, az energia- és
anyagköltségek növekedése ellenére
2007-ben a Magyar Sörgyártók Szövetségének
tagjai 4,7 százalékkal emelték termelésüket,
a növekedés több mint a fele exportból
származott. A 2007-ben hazánkban értékesített
7335 ezer hektoliter sör több mint a fele (52%) továbbra
is a közkedvelt hagyományos sörmárkákból
került ki, növekedés az alacsony árú
söröknél tapasztalható.
Az értékesítés
üteménél gyorsabban emelkednek a söripar
anyag jellegű költségei: a mezőgazdasági
termékek árai radikálisan, de csaknem 20
százalékkal többet fordított a söripar
csomagolóanyagokra, két és félszer többet
vegyipari termékekre és 15 százalékkal
többet energiára.
2008-ban folytatódnak a
Magyar Sörgyártók Szövetségének
társadalmi szerepvállalással kapcsolatos
kampányai. Az idei, kibővített JÓFEJ-kampány
már elindult, és június 15-én ismét
megrendezik a sörkultúra Szent Arnold napját.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
„Falatnyi történetek: Mesék maradék nélkül” – meseíró pályázatot hirdetett a Nébih
Első alkalommal hirdette meg országos meseíró pályázatát a Nemzeti Élelmiszerlánc-…
Tovább olvasom >AM: a térséget érintő válságok leküzdésében is óriási szerepe van a FAO-na
Nagy szerep hárul a nemzetközi szervezetekre az Európát és Közép-Ázsiát…
Tovább olvasom >A FAO európai és közép-ázsiai tagországainak informális konzultációja Magyarországon
Nagy szerep hárul a nemzetközi szervezetekre az Európát és Közép-Ázsiát…
Tovább olvasom >