Legfontosabb eladáshely a 401–2500 nm-es csatorna
A feldolgozott hús a legnagyobb forgalmú kategória a Nielsen által mért 90 élelmiszer közül. Forgalma 2013. március–2014. február között mintegy 235 milliárd forintot ért el. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe. Ebből párizsira több mint 27 milliárd, felvágottra pedig kerekítve 23 milliárd
forint jut.
Alapanyagok tekintetében baromfiból készült a legutóbbi kumulált évben eladott párizsi 46 százaléka; a mutató 3 százalékponttal nagyobb az előző évhez viszonyítva. A sertés részaránya 31 százalékról 29-re csökkent, míg azzal egy időben a pulykáé 21-ről 20 százalékra.
Idén január–februárban 1 kilogramm párizsi mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 982 forint; 4 százalékkal több, mint az előző hasonló periódusban. Tavalyelőtt január–februárral szemben 11 százalék a drágulás mértéke.
Az értékben mért eladást tekintve párizsinál vezetnek a 401–2500 négyzetméteres üzletek, mégpedig 34 százalékos részaránnyal, ahogyan egy évvel korábban is. Utánuk a hagyományos, 51–200 négyzetméteres üzletek következnek 24 százalékkal, a legutóbbi adatok szerint. A hipermarket mutatója 21 százalék.
Párizsinál nőtt az 50 négyzetméteres és kisebb boltok piacrésze, 10-ről 11 százalékra, értéket tekintve, éves összehasonlításban.
FELVÁGOTT. Kerekítve 23 milliárd forintos forgalma stabil maradt, éves összehasonlításban. Mennyiségben 5 százalékkal csökkent felvágottból az élelmiszerboltok eladása.
Ebben a termékcsoportban az alapanyagok között a sertés dominál, 93 százalékos mennyiségi részesedéssel, a legutóbbi tizenkét hónap adatai szerint. Baromfira 4, pulykára pedig 3 százalék jutott.
Amikor idén január–februárban 1 kilogramm felvágott mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára 1671 forint, akkor az 13 százalék drágulást jelent, egy év alatt. És 23 százalékot a 2012. január–februári átlaghoz viszonyítva.
Kevés élelmiszernél mondható el, hogy az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek nagyobb bevételt érnek el vele, mint a hipermarketek. Felvágottnál ez a helyzet. A legkisebb boltokra 14 százalék, a legnagyobbakra 13 jut a felvágott értékben mért teljes eladásából.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >Vállalkozásra szabott csarnokok segítik a KKV-k fejlődését és növekedését
A RaktárAD belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező logisztikai fejlesztő új fejezetet…
Tovább olvasom >