Legfontosabb eladáshely a 401–2500 nm-es csatorna

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 05. 29. 10:51

A feldolgozott hús a legnagyobb forgalmú kategória a Nielsen által mért 90 élelmiszer közül. Forgalma 2013. március–2014. február között mintegy 235 milliárd forintot ért el. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe. Ebből párizsira több mint 27 milliárd, felvágottra pedig kerekítve 23 milliárd
forint jut.

 Barta Mónika ügyfélkapcsolati igazgató Nielsen


Barta Mónika
ügyfélkapcsolati igazgató
Nielsen

PÁRIZSI. A legutóbbi tizenkét hónap során a kiskereskedelemben 27 milliárd forintot meghaladó forgalmat ért el, ami 3 százalékkal kevesebb, mint egy évvel előtte. Mennyiség tekintetében mínusz 5 százalékot regisztrált a Nielsen.

Alapanyagok tekintetében baromfiból készült a legutóbbi kumulált évben eladott párizsi 46 százaléka; a mutató 3 százalékponttal nagyobb az előző évhez viszonyítva. A sertés részaránya 31 százalékról 29-re csökkent, míg azzal egy időben a pulykáé 21-ről 20 százalékra.

Idén január–februárban 1 kilogramm párizsi mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlag­ára 982 forint; 4 százalékkal több, mint az előző hasonló periódusban. Tavalyelőtt január–februárral szemben 11 százalék a drágulás mértéke.

Az értékben mért eladást tekintve párizsinál vezetnek a 401–2500 négyzetméteres üzletek, mégpedig 34 százalékos részaránnyal, ahogyan egy évvel korábban is. Utánuk a hagyományos, 51–200 négyzetméteres üzletek következnek 24 százalékkal, a legutóbbi adatok szerint. A hipermarket mutatója 21 százalék.

Párizsinál nőtt az 50 négyzetméteres és kisebb boltok piacrésze, 10-ről 11 százalékra, értéket tekintve, éves összehasonlításban.

FELVÁGOTT. Kerekítve 23 milliárd forintos forgalma stabil maradt, éves összehasonlításban. Mennyiségben 5 százalékkal csökkent felvágottból az élelmiszerboltok eladása.

Ebben a termékcsoportban az alapanyagok között a sertés dominál, 93 százalékos mennyiségi részesedéssel, a legutóbbi tizenkét hónap adatai szerint. Baromfira 4, pulykára pedig 3 százalék jutott.

Amikor idén január–februárban 1 kilogramm felvágott mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára 1671 forint, akkor az 13 százalék drágulást jelent, egy év alatt. És 23 százalékot a 2012. január–februári átlaghoz viszonyítva.

Kevés élelmiszernél mondható el, hogy az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek nagyobb bevételt érnek el vele, mint a hipermarketek. Felvágottnál ez a helyzet. A legkisebb boltokra 14 százalék, a legnagyobbakra 13 jut a felvágott értékben mért teljes eladásából.

Kapcsolódó cikkeink