Legerősebbek a gyártói márkák a hajápoló, szájápoló és férfi kozmetikum kategóriában

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 05. 31. 13:49

Stabilizálódott a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok mintegy 300 milliárd forintos piaca 2010. május-2011. áprilisban. Kiskereskedelmi forgalmuk változatlan maradt, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva, értékben is, mennyiségben is. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.

– A Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum kategória bolti eladása eléggé koncentrált. Értékben a forgalom kétharmada jutott hipermarketre és drogériára, a legutóbbi két év során – tájékoztat Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője.

Kiemeli a trendek közül, hogy a legnagyobb forgalmú húsz vegyiáru kategóriából, értékben 3-7 százalékkal emelkedett a toalett papír, papír zsebkendő, testápoló krém, arc- és szemránckrém, továbbá konyhai törlőkendő eladása, egyik évről a másikra.

Mennyiséget tekintve 4-8 százalékkal többet forgalmaztak a boltok toalett papírból, légfrissítőből, valamint arc- és szemránckrémből
– Különösen megnőtt a kereslet rovarirtók iránt, mivel tavaly a sok csapadék kedvezett a szúnyogok, valamint más rovarok elszaporodásának. Értékben a kereskedelem bevétele 45 százalékkal bővült, és ezzel a rovarirtók éves piaca meghaladja az 5 milliárd forintot – mutat rá Villányi Ágnes egy figyelemre méltó változásra.

A kereskedelmi márkák értékben nem terjeszkedtek tavaly. Részarányuk 17 százalék, a vegyi kategóriák kiskereskedelmi eladásából tavaly is, egy évvel korábban is.

Legerősebbek a gyártói márkák a hajápoló, szájápoló, valamint férfi kozmetikum kategóriában 91-94 százalékos piaci részesedéssel.

Kapcsolódó cikkeink