Legalizálta Japán az önműködő kasszáknál történő alkoholvásárlást
Február első hetében jelentette be Taro Kono japán digitális ügyekért felelős miniszter, hogy a boltok ezentúl engedélyezik az alkohol és dohányáru az önkiszolgáló pénztárakon keresztüli árusítását anélkül, hogy az eladó ellenőrizné a vásárló személyazonosságát.
Ezt megelőzően, ha egy vásárló Japánban önműködő kasszánál akart alkoholt vásárolni, a bolti eladó arra kérte, hogy nyomjon meg egy gombot, amivel megerősíti, hogy 20 éves vagy annál idősebb (ez a dohány- vagy alkoholvásárláshoz megszabott törvényes korhatár), továbbá igazolványt is kérhetett tőle.
Az „Irányelvek az alkoholtartalmú italok és dohányáruk digitális technológiával történő korellenőrzéséhez” címet viselő új fejlesztéssel az önkiszolgáló pénztárgépeket olyan kártyaolvasókkal látják el, amelyekkel beolvasható a jogosítvány vagy a My Number Card (a kormány által 2016-ban bevezetett személyi igazolvány). Olyan technológiai intézkedést azonban úgy tűnik, nem vezetnek be, amely megerősítené, hogy a vásárló a saját kártyáját használja.
A legalizálás fő motivációja az, hogy e személyazonosító kártyák elterjedtségét növeljék ösztönzők felkínálásával.
Az egészségbiztosítási igazolványként is funkcionáló My Number Card elterjedése eddig lassan haladt, a The Japan News jelentése szerint 2022 augusztusáig a lakosság mindössze 47,4%-a igényelt kártyát.
Bár a technológiát a fiatalkorúak alkoholfogyasztásának visszaszorítására használják, Japán a gazdaság fellendítése érdekében a fiatal felnőtteket (20 év felettieket) több alkoholfogyasztásra buzdítja.
Kapcsolódó cikkeink
Tiltólistára tenné a felvágottakat, alkoholt, cukros italokat a belga egészségügyi tanács új étrendi ajánlásában
A belga Legfelsőbb Egészségügyi Tanács új, 17 pontos étrendi ajánlást…
Tovább olvasom >Rizskrízis Japánban: vészhelyzeti import és szabályozási fordulat a stabil árakért
Japánban a rizsárak egy év alatt közel a duplájára emelkedtek,…
Tovább olvasom >Rum nélkül maradhat Kuba? – Cukorhiány bénítja meg a szigetország ikonikus iparágát
Súlyos válságba került a kubai rumipar – nem pénzügyi, nem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Tízmilliók egy nyitófüllel – elindult a XIXO történetének legnagyobb nyereményjátéka
Idén nyáron minden eddiginél nagyobb dobásra készül a XIXO: elindult…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >