Legalizálta Japán az önműködő kasszáknál történő alkoholvásárlást
Február első hetében jelentette be Taro Kono japán digitális ügyekért felelős miniszter, hogy a boltok ezentúl engedélyezik az alkohol és dohányáru az önkiszolgáló pénztárakon keresztüli árusítását anélkül, hogy az eladó ellenőrizné a vásárló személyazonosságát.
Ezt megelőzően, ha egy vásárló Japánban önműködő kasszánál akart alkoholt vásárolni, a bolti eladó arra kérte, hogy nyomjon meg egy gombot, amivel megerősíti, hogy 20 éves vagy annál idősebb (ez a dohány- vagy alkoholvásárláshoz megszabott törvényes korhatár), továbbá igazolványt is kérhetett tőle.
Az „Irányelvek az alkoholtartalmú italok és dohányáruk digitális technológiával történő korellenőrzéséhez” címet viselő új fejlesztéssel az önkiszolgáló pénztárgépeket olyan kártyaolvasókkal látják el, amelyekkel beolvasható a jogosítvány vagy a My Number Card (a kormány által 2016-ban bevezetett személyi igazolvány). Olyan technológiai intézkedést azonban úgy tűnik, nem vezetnek be, amely megerősítené, hogy a vásárló a saját kártyáját használja.
A legalizálás fő motivációja az, hogy e személyazonosító kártyák elterjedtségét növeljék ösztönzők felkínálásával.
Az egészségbiztosítási igazolványként is funkcionáló My Number Card elterjedése eddig lassan haladt, a The Japan News jelentése szerint 2022 augusztusáig a lakosság mindössze 47,4%-a igényelt kártyát.
Bár a technológiát a fiatalkorúak alkoholfogyasztásának visszaszorítására használják, Japán a gazdaság fellendítése érdekében a fiatal felnőtteket (20 év felettieket) több alkoholfogyasztásra buzdítja.
Kapcsolódó cikkeink
Tovább erősítjük agrárkapcsolatainkat Japánnal
Hazánk számára kiemelt fontosságú Japán barátsága és a távol-keleti ország…
Tovább olvasom >Bezárja sanghaji gyárát a Yakult, átszervezéssel erősítene Kínában
A japán Yakult Honsha Sanghajban működő gyárának bezárásával tenné versenyképesebbé…
Tovább olvasom >Változások az alkoholreklámozási szabályokban 2024. január 1-től
2024. január 1-jétől jelentős változások lépnek életbe az alkoholreklámozás terén,…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >