Legalizálta Japán az önműködő kasszáknál történő alkoholvásárlást
Február első hetében jelentette be Taro Kono japán digitális ügyekért felelős miniszter, hogy a boltok ezentúl engedélyezik az alkohol és dohányáru az önkiszolgáló pénztárakon keresztüli árusítását anélkül, hogy az eladó ellenőrizné a vásárló személyazonosságát.
Ezt megelőzően, ha egy vásárló Japánban önműködő kasszánál akart alkoholt vásárolni, a bolti eladó arra kérte, hogy nyomjon meg egy gombot, amivel megerősíti, hogy 20 éves vagy annál idősebb (ez a dohány- vagy alkoholvásárláshoz megszabott törvényes korhatár), továbbá igazolványt is kérhetett tőle.
Az „Irányelvek az alkoholtartalmú italok és dohányáruk digitális technológiával történő korellenőrzéséhez” címet viselő új fejlesztéssel az önkiszolgáló pénztárgépeket olyan kártyaolvasókkal látják el, amelyekkel beolvasható a jogosítvány vagy a My Number Card (a kormány által 2016-ban bevezetett személyi igazolvány). Olyan technológiai intézkedést azonban úgy tűnik, nem vezetnek be, amely megerősítené, hogy a vásárló a saját kártyáját használja.
A legalizálás fő motivációja az, hogy e személyazonosító kártyák elterjedtségét növeljék ösztönzők felkínálásával.
Az egészségbiztosítási igazolványként is funkcionáló My Number Card elterjedése eddig lassan haladt, a The Japan News jelentése szerint 2022 augusztusáig a lakosság mindössze 47,4%-a igényelt kártyát.
Bár a technológiát a fiatalkorúak alkoholfogyasztásának visszaszorítására használják, Japán a gazdaság fellendítése érdekében a fiatal felnőtteket (20 év felettieket) több alkoholfogyasztásra buzdítja.
Kapcsolódó cikkeink
NAV: több száz liter alkoholt rejtett bútorok közé egy román sofőr, akit az M43-as autópályán ellenőriztek
Több száz liter alkoholt rejtett bútorok közé az a román…
Tovább olvasom >Az alkoholmentes borok térnyerése: dinamikus növekedés és hazai sikerek
Az alkoholmentes borok piaca az elmúlt években jelentős növekedést mutatott,…
Tovább olvasom >Milyen hatással vannak a népszerű italok a fogakra? Egy amerikai fogorvos kísérlete
A kísérlet szerint a legerősebb fogfestőnek a vörösbor bizonyult. Az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >