Legalizálta Japán az önműködő kasszáknál történő alkoholvásárlást
Február első hetében jelentette be Taro Kono japán digitális ügyekért felelős miniszter, hogy a boltok ezentúl engedélyezik az alkohol és dohányáru az önkiszolgáló pénztárakon keresztüli árusítását anélkül, hogy az eladó ellenőrizné a vásárló személyazonosságát.
Ezt megelőzően, ha egy vásárló Japánban önműködő kasszánál akart alkoholt vásárolni, a bolti eladó arra kérte, hogy nyomjon meg egy gombot, amivel megerősíti, hogy 20 éves vagy annál idősebb (ez a dohány- vagy alkoholvásárláshoz megszabott törvényes korhatár), továbbá igazolványt is kérhetett tőle.
Az „Irányelvek az alkoholtartalmú italok és dohányáruk digitális technológiával történő korellenőrzéséhez” címet viselő új fejlesztéssel az önkiszolgáló pénztárgépeket olyan kártyaolvasókkal látják el, amelyekkel beolvasható a jogosítvány vagy a My Number Card (a kormány által 2016-ban bevezetett személyi igazolvány). Olyan technológiai intézkedést azonban úgy tűnik, nem vezetnek be, amely megerősítené, hogy a vásárló a saját kártyáját használja.
A legalizálás fő motivációja az, hogy e személyazonosító kártyák elterjedtségét növeljék ösztönzők felkínálásával.
Az egészségbiztosítási igazolványként is funkcionáló My Number Card elterjedése eddig lassan haladt, a The Japan News jelentése szerint 2022 augusztusáig a lakosság mindössze 47,4%-a igényelt kártyát.
Bár a technológiát a fiatalkorúak alkoholfogyasztásának visszaszorítására használják, Japán a gazdaság fellendítése érdekében a fiatal felnőtteket (20 év felettieket) több alkoholfogyasztásra buzdítja.
Kapcsolódó cikkeink
Változások az alkoholreklámozási szabályokban 2024. január 1-től
2024. január 1-jétől jelentős változások lépnek életbe az alkoholreklámozás terén,…
Tovább olvasom >Csökken a sörfogyasztás Németországban és Európában
A német sörkultúra világszerte ismert, ám az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alatt…
Tovább olvasom >A prémium italfogyasztás jövője: kevesebb, de jobb minőség
A WhiskyNet Kft. két alapítója, Szatmári Kati és Szigeti Zsolt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >