Legalább egy üzletágától megválna szinte minden döntéshozó
A cégek döntő többsége 2021-ig eladná valamelyik üzletágát – állapítja meg a világszerte több mint 900 vállalati felsővezető megkérdezésével készült EY-felmérés. A fokozódó értékesítési kedv oka, hogy a szervezeteknek egyre nagyobb terhet jelent megfelelni a digitális elvárásoknak és eszerint átalakítani üzleti modelljeiket. Tranzakció során a tárgyalás kedvező kimenetele az átgondolt adóstratégián múlhat.
Két év alatt közel kétszeresére emelkedett azoknak a vállalatvezetőknek a száma, akik megfontolják cégük legalább egy üzletágának eladását a közeljövőben (84%). Az értékesítésre elsősorban a működési hatékonyság javítása ösztönzi a megkérdezett döntéshozókat (81%). A vállalatok a tranzakcióból származó bevételeket technológiai beruházások finanszírozására, termékfejlesztésre és piaci terjeszkedésre használnák fel.
A tervezett üzletkötések sikerét jelentősen befolyásolja a folyamatosan változó adózási környezet. A megkérdezett cégvezetők közel fele (45%) úgy látja, hogy az adózással kapcsolatos kihívások megnehezítik az ügyletek végrehajtását. A válaszadók kétharmada (66%) szerint az adókockázatok nem megfelelő kezelése értékcsökkenést okozott a legutóbbi tranzakciójuknál.
„Folyamatos lépéskényszerbe hozza a döntéshozókat az amerikai adóreform, valamint a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) akcióterve is. Egy tranzakcióra azonban az egész cégnek folyamatosan készen kell állnia, hiszen nem tudható előre, mikor, melyik üzletágát fogják eladni. Azok a vállalatok, akik helyesen alakítják ki és rendszeresen felülvizsgálják adóstratégiájukat, fejlesztik információs és compliance rendszereiket, aktualizálják belső szabályozásaikat, valamint rendben tartják könyvelésüket és egyéb üzlettámogató folyamataikat, biztosítják, hogy készen álljanak egy esetleges tranzakcióra is. Sok esetben a cégeknek erre nincs elegendő erőforrása, pedig ezen múlhat, hogy a társaság eléri-e a kívánt eladási összeget vagy kudarcot vall a tárgyalások során” – mondta Heinczinger Róbert, az EY adótanácsadással foglalkozó üzletágának partnere.
Kapcsolódó cikkeink
Indul az Európai Unió Innovációs Alapjának újabb pályázati köre
Novemberben várhatóan több mint 3 milliárd eurós kerettel nyílik meg…
Tovább olvasom >Optimisták a hazai cégek klímaügyben
Az EY nemzetközi kutatása szerint a magyar vállalatok többsége optimista…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >