Legalább egy üzletágától megválna szinte minden döntéshozó
A cégek döntő többsége 2021-ig eladná valamelyik üzletágát – állapítja meg a világszerte több mint 900 vállalati felsővezető megkérdezésével készült EY-felmérés. A fokozódó értékesítési kedv oka, hogy a szervezeteknek egyre nagyobb terhet jelent megfelelni a digitális elvárásoknak és eszerint átalakítani üzleti modelljeiket. Tranzakció során a tárgyalás kedvező kimenetele az átgondolt adóstratégián múlhat.
Két év alatt közel kétszeresére emelkedett azoknak a vállalatvezetőknek a száma, akik megfontolják cégük legalább egy üzletágának eladását a közeljövőben (84%). Az értékesítésre elsősorban a működési hatékonyság javítása ösztönzi a megkérdezett döntéshozókat (81%). A vállalatok a tranzakcióból származó bevételeket technológiai beruházások finanszírozására, termékfejlesztésre és piaci terjeszkedésre használnák fel.
A tervezett üzletkötések sikerét jelentősen befolyásolja a folyamatosan változó adózási környezet. A megkérdezett cégvezetők közel fele (45%) úgy látja, hogy az adózással kapcsolatos kihívások megnehezítik az ügyletek végrehajtását. A válaszadók kétharmada (66%) szerint az adókockázatok nem megfelelő kezelése értékcsökkenést okozott a legutóbbi tranzakciójuknál.
„Folyamatos lépéskényszerbe hozza a döntéshozókat az amerikai adóreform, valamint a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) akcióterve is. Egy tranzakcióra azonban az egész cégnek folyamatosan készen kell állnia, hiszen nem tudható előre, mikor, melyik üzletágát fogják eladni. Azok a vállalatok, akik helyesen alakítják ki és rendszeresen felülvizsgálják adóstratégiájukat, fejlesztik információs és compliance rendszereiket, aktualizálják belső szabályozásaikat, valamint rendben tartják könyvelésüket és egyéb üzlettámogató folyamataikat, biztosítják, hogy készen álljanak egy esetleges tranzakcióra is. Sok esetben a cégeknek erre nincs elegendő erőforrása, pedig ezen múlhat, hogy a társaság eléri-e a kívánt eladási összeget vagy kudarcot vall a tárgyalások során” – mondta Heinczinger Róbert, az EY adótanácsadással foglalkozó üzletágának partnere.
Kapcsolódó cikkeink
Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >Több tájékoztatás kell az ESG-előírásokról a magyar kkv-k számára
Bár az idei évben bevezetett ESG szabályozás egyelőre csak a…
Tovább olvasom >AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >