Legalább egy üzletágától megválna szinte minden döntéshozó
A cégek döntő többsége 2021-ig eladná valamelyik üzletágát – állapítja meg a világszerte több mint 900 vállalati felsővezető megkérdezésével készült EY-felmérés. A fokozódó értékesítési kedv oka, hogy a szervezeteknek egyre nagyobb terhet jelent megfelelni a digitális elvárásoknak és eszerint átalakítani üzleti modelljeiket. Tranzakció során a tárgyalás kedvező kimenetele az átgondolt adóstratégián múlhat.
Két év alatt közel kétszeresére emelkedett azoknak a vállalatvezetőknek a száma, akik megfontolják cégük legalább egy üzletágának eladását a közeljövőben (84%). Az értékesítésre elsősorban a működési hatékonyság javítása ösztönzi a megkérdezett döntéshozókat (81%). A vállalatok a tranzakcióból származó bevételeket technológiai beruházások finanszírozására, termékfejlesztésre és piaci terjeszkedésre használnák fel.
A tervezett üzletkötések sikerét jelentősen befolyásolja a folyamatosan változó adózási környezet. A megkérdezett cégvezetők közel fele (45%) úgy látja, hogy az adózással kapcsolatos kihívások megnehezítik az ügyletek végrehajtását. A válaszadók kétharmada (66%) szerint az adókockázatok nem megfelelő kezelése értékcsökkenést okozott a legutóbbi tranzakciójuknál.
„Folyamatos lépéskényszerbe hozza a döntéshozókat az amerikai adóreform, valamint a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) akcióterve is. Egy tranzakcióra azonban az egész cégnek folyamatosan készen kell állnia, hiszen nem tudható előre, mikor, melyik üzletágát fogják eladni. Azok a vállalatok, akik helyesen alakítják ki és rendszeresen felülvizsgálják adóstratégiájukat, fejlesztik információs és compliance rendszereiket, aktualizálják belső szabályozásaikat, valamint rendben tartják könyvelésüket és egyéb üzlettámogató folyamataikat, biztosítják, hogy készen álljanak egy esetleges tranzakcióra is. Sok esetben a cégeknek erre nincs elegendő erőforrása, pedig ezen múlhat, hogy a társaság eléri-e a kívánt eladási összeget vagy kudarcot vall a tárgyalások során” – mondta Heinczinger Róbert, az EY adótanácsadással foglalkozó üzletágának partnere.
Kapcsolódó cikkeink
Történelmi csúcson a magyar M&A-piac
Rekordértéket ért el tavaly a hazai tranzakciós piac – derül…
Tovább olvasom >Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >EY: Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az ár-értékarány számít
Világszerte aggódnak a vevők az egyre emelkedő megélhetési költségek miatt,…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >A vártnál magasabb lett az április infláció
Áprilisban 4,2 százalékos volt az éves infláció, havi szinten pedig…
Tovább olvasom >