Legalább 10 százalékos árbevétel-növekedésre számít a Fornetti
Legalább 10 százalékos árbevétel-növekedésre számít a kecskeméti Fornetti cég az idén – mondta Sebastian Gooding ügyvezető igazgató csütörtökön, a Coop-Rally második állomásán. Az ügyvezető igazgató az MTI-nek elmondta: a múlt évben a cég mintegy 22 milliárd forintos árbevételt ért el, ami 12 százalékkal volt magasabb az előző évinél.
Annak érdekében, hogy a cég árbevétele dinamikusan nőljön, mintegy 600 millió forintos fejlesztési befektetést hajtanak végre a cégnél a következő hónapokban, ami mintegy száz új munkahelyet is teremt.
A cégnél naponta 180 tonna pékárut állítanak elő, amit a következő hónapokban 20 százalékkal kívánnak növelni – mondta.
Emlékeztetett arra: a Fornettit augusztusban megvásárolta a svájci-ír gyökerű, svájci bejegyzésű Aryzta AG, amely a Fornetti termékeit nemcsak Kelet-Európában szeretné forgalmazni nagyobb mértékben, hanem a nyugat-európai országokban is.
Az ügyvezető igazgató ugyanakkor aláhúzta: a gyártás Magyarországon marad.
A cégnek a magyarországi két gyárán kívül van még üzeme Romániában és Bulgáriában is. A Fornetti Kft. Magyarországon 800 alkalmazottat foglalkoztat, külföldi leányvállalatainál 500 dolgozót.
A nyilvános cégadatok szerint a mintegy 6 milliárd forint saját tőkével rendelkező Fornetti Kft. tavaly mintegy 5 milliárd forinttal növelte nettó árbevételét, amelyből az export mintegy 6,4 milliárd forintot tett ki. A társaság adózás utáni nyeresége meghaladta a 976 millió forintot a 2013-as 850 millió után. Az 1997-ben alapított Fornetti Kft. Kelet-Európa legnagyobb péküzeme, amely az indulás évében 658 tonna pékárut értékesített. 2014-ben már 31,7 ezer tonnát gyártott és értékesített.
A Fornetti ezer partnerből álló franchise hálózatot működtet. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Coop: 30 év után is irányt mutat
Változékony, gyakran nehezen tervezhető gazdasági környezetben kellett helytállniuk 2024-ben is…
Tovább olvasom >Már több mint 1,1 millió Munch ételmentő csomag talált gazdára a SPAR-üzletekben
Összesen több mint 1,1 millió Munch élelmiszermentő csomagot vettek meg…
Tovább olvasom >Megvannak az Év Kereskedője 2024 nyertesei
A Trade magazin idén már 10. alkalommal hívta versenyezni a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >A Bacardi új fejezetet nyit a MARTINI® történetében
A családi tulajdonban lévő szeszesitalgyártó vállalat, a Bacardi, saját portfóliója…
Tovább olvasom >Füstölt, szeletelt baconszalonnát és libamájast hívott vissza a forgalomból az Auchan
Mikrobiológiai szennyeződés és nem jelölt allergén miatt füstölt, szeletelt baconszalonnát…
Tovább olvasom >