Leértékelődnek az élelmiszer-kereskedelmi cégek részvényei
A várakozások szerint a kereskedési feltételek a tavalyi lejtmenet után továbbra is nehezek lesznek az egész kiskereskedelmi szektorban. A forgalom megtartásához árat kell csökkenteni.
A tavalyi három év óta a legrosszabb karácsonyi szezon volt Nagy-Britanniában, ahol a forgalom éves szinten csupán 0,3 százalékkal nőtt, ami lényegesen elmarad a 2006-os 2,5 százalékos növekedéstől.
Miután a Marks&Spencer közzétette, hogy az elmúlt 9 hónapban összességében 2,2%-kal esett vissza az értékesítése az Egyesült Királyságban és a jövőt se látják túl bíztatónak, csaknem 20%-ot zuhantak a cég részvényei. A hír nem hatott jól a többi élelmiszer-kereskedelmi cég részvényeire sem, a Sainsbury 6,1%-kal, a Tesco 5,3%-kal,a William Morrison pedig 5%-kal értékelődött le. Eladói nyomás alá kerültek a kiskereskedelmi társaságok papírjai, melyek közül a Next jelenleg 8%-os, a Home Retail 6%-os, a Kingfisher pedig 6,2%-os esést volt kénytelen elviselni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >Kismértékben emelkedett a FAO élelmiszerár-indexe júniusban a hús, tejtermékek és növényi olajok drágulása miatt
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint az élelmiszer-alapanyagok…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >