Leértékelődnek az élelmiszer-kereskedelmi cégek részvényei
A várakozások szerint a kereskedési feltételek a tavalyi lejtmenet után továbbra is nehezek lesznek az egész kiskereskedelmi szektorban. A forgalom megtartásához árat kell csökkenteni.
A tavalyi három év óta a legrosszabb karácsonyi szezon volt Nagy-Britanniában, ahol a forgalom éves szinten csupán 0,3 százalékkal nőtt, ami lényegesen elmarad a 2006-os 2,5 százalékos növekedéstől.
Miután a Marks&Spencer közzétette, hogy az elmúlt 9 hónapban összességében 2,2%-kal esett vissza az értékesítése az Egyesült Királyságban és a jövőt se látják túl bíztatónak, csaknem 20%-ot zuhantak a cég részvényei. A hír nem hatott jól a többi élelmiszer-kereskedelmi cég részvényeire sem, a Sainsbury 6,1%-kal, a Tesco 5,3%-kal,a William Morrison pedig 5%-kal értékelődött le. Eladói nyomás alá kerültek a kiskereskedelmi társaságok papírjai, melyek közül a Next jelenleg 8%-os, a Home Retail 6%-os, a Kingfisher pedig 6,2%-os esést volt kénytelen elviselni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >