Leértékelődnek az élelmiszer-kereskedelmi cégek részvényei
A várakozások szerint a kereskedési feltételek a tavalyi lejtmenet után továbbra is nehezek lesznek az egész kiskereskedelmi szektorban. A forgalom megtartásához árat kell csökkenteni.
A tavalyi három év óta a legrosszabb karácsonyi szezon volt Nagy-Britanniában, ahol a forgalom éves szinten csupán 0,3 százalékkal nőtt, ami lényegesen elmarad a 2006-os 2,5 százalékos növekedéstől.
Miután a Marks&Spencer közzétette, hogy az elmúlt 9 hónapban összességében 2,2%-kal esett vissza az értékesítése az Egyesült Királyságban és a jövőt se látják túl bíztatónak, csaknem 20%-ot zuhantak a cég részvényei. A hír nem hatott jól a többi élelmiszer-kereskedelmi cég részvényeire sem, a Sainsbury 6,1%-kal, a Tesco 5,3%-kal,a William Morrison pedig 5%-kal értékelődött le. Eladói nyomás alá kerültek a kiskereskedelmi társaságok papírjai, melyek közül a Next jelenleg 8%-os, a Home Retail 6%-os, a Kingfisher pedig 6,2%-os esést volt kénytelen elviselni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >77 ezer forint: ennyit terveznek idén költeni a magyarok karácsonyi ajándékra
Szeretteinkkel szívesebben találkozunk személyesen karácsonykor, az ajándékokat viszont egyre gyakrabban…
Tovább olvasom >A diabétesz előszobája: az elhízás megháromszorozza a cukorbetegség kialakulásának kockázatát
Miközben a cukorbetegséghez és annak szövődményeihez köthető halálozás folyamatosan nő…
Tovább olvasom >