Leértékelődnek az élelmiszer-kereskedelmi cégek részvényei
A várakozások szerint a kereskedési feltételek a tavalyi lejtmenet után továbbra is nehezek lesznek az egész kiskereskedelmi szektorban. A forgalom megtartásához árat kell csökkenteni.
A tavalyi három év óta a legrosszabb karácsonyi szezon volt Nagy-Britanniában, ahol a forgalom éves szinten csupán 0,3 százalékkal nőtt, ami lényegesen elmarad a 2006-os 2,5 százalékos növekedéstől.
Miután a Marks&Spencer közzétette, hogy az elmúlt 9 hónapban összességében 2,2%-kal esett vissza az értékesítése az Egyesült Királyságban és a jövőt se látják túl bíztatónak, csaknem 20%-ot zuhantak a cég részvényei. A hír nem hatott jól a többi élelmiszer-kereskedelmi cég részvényeire sem, a Sainsbury 6,1%-kal, a Tesco 5,3%-kal,a William Morrison pedig 5%-kal értékelődött le. Eladói nyomás alá kerültek a kiskereskedelmi társaságok papírjai, melyek közül a Next jelenleg 8%-os, a Home Retail 6%-os, a Kingfisher pedig 6,2%-os esést volt kénytelen elviselni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >