Leértékelődnek az élelmiszer-kereskedelmi cégek részvényei
A várakozások szerint a kereskedési feltételek a tavalyi lejtmenet után továbbra is nehezek lesznek az egész kiskereskedelmi szektorban. A forgalom megtartásához árat kell csökkenteni.
A tavalyi három év óta a legrosszabb karácsonyi szezon volt Nagy-Britanniában, ahol a forgalom éves szinten csupán 0,3 százalékkal nőtt, ami lényegesen elmarad a 2006-os 2,5 százalékos növekedéstől.
Miután a Marks&Spencer közzétette, hogy az elmúlt 9 hónapban összességében 2,2%-kal esett vissza az értékesítése az Egyesült Királyságban és a jövőt se látják túl bíztatónak, csaknem 20%-ot zuhantak a cég részvényei. A hír nem hatott jól a többi élelmiszer-kereskedelmi cég részvényeire sem, a Sainsbury 6,1%-kal, a Tesco 5,3%-kal,a William Morrison pedig 5%-kal értékelődött le. Eladói nyomás alá kerültek a kiskereskedelmi társaságok papírjai, melyek közül a Next jelenleg 8%-os, a Home Retail 6%-os, a Kingfisher pedig 6,2%-os esést volt kénytelen elviselni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >DLA Piper Hungary/Omnibusz javaslat: szükséges egyszerűsítés vagy visszalépés a fenntarthatósági törekvésekben?
Február 26-án hivatalosan is elérhetővé vált a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségek…
Tovább olvasom >Slow Food Deutschland: nem a rovarok fogyasztása, hanem az élelmiszerpazarlás csökkentése lehet a megoldás
Kritikát fogalmazott meg a Slow Food Deutschland a rovarok Európában…
Tovább olvasom >