Lédig tojással küzd a Carrefour az élelmiszer-pazarlás ellen
A francia Carrefour mintegy 3,5 millió tojás szemétben landolását kívánja megakadályozni azzal, hogy hipermarketeiben lédig tojás árusít. A dobozolt tojások esetében ugyanis, ha egyetlen is törött, akkor az egész doboz leselejtezésre kerül.
A jövőben valamennyi Market üzletben is megjelenő kezdeményezés keretében ún. „pazarlásmentes kihívás” egységeket állított fel a cég, ahol a vásárlók a törött tojást tartalmazó dobozokból kiszedett ép tojásokból vásárolhatnak hat darabot 50 centért. A cél az élelmiszer-pazarlás megszüntetése és a fogyasztók vásárlóerejének maximalizálása, akik a kezdeményezés révén minőségi tojáshoz jutnak igen kedvező áron.
A kezdeményezést a lánc már 30 üzletében tesztelte, amelynek mindössze néhány hete során mintegy 13 000 doboznyi tojást sikerült a selejtezéstől megmenteni.
A fenti cikk a Trade magazin 2021/11. számában is megjelent.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >Megvásárolja a Schwarz Csoport a hipermarketeket üzemeltető romániai La Cocoșt
Egy olyan piacon, amelyet a hipermarketek zsugorodása és a diszkontok…
Tovább olvasom >Színt vált a csomagolás, ha romlik az étel – új találmány forradalmasíthatja az élelmiszer-pazarlás elleni harcot
Három spanyol fiatal, Pilar Granado, Pablo Sosa Domínguez és Luis…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >Kismértékben emelkedett a FAO élelmiszerár-indexe júniusban a hús, tejtermékek és növényi olajok drágulása miatt
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint az élelmiszer-alapanyagok…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >