Leállítja az étel házhozszállítást az Uber Olaszországban, és kivonul Izraelből
Az Uber közölte, hogy bezárja étel-házhozszállítási üzletágát Olaszországban, és kivonul Izraelből, ahol nem tudott elegendő piaci részesedést szerezni.
A lépések „összhangban állnak törekvéseinkkel, miszerint olyan piacokra összpontosítunk, ahol lehetőségünk van a fenntartható növekedésre” – mondta el a vállalat szóvivője.
Dara Khosrowshahi vezérigazgató elmondta, hogy az Uber csak olyan piacokon fog befektetni, ahol a legnagyobb vagy második legnagyobb szereplő lehet.
Az Uber az olaszországi ételkiszállításban a Just Eat és a Glovo, míg Izraelben a taxi- és privát autó bérleti piacon a Gett Taxi és a Yango mögött áll.
A házhoz szállítási szolgáltatást önfoglalkoztató vállalkozókra támaszkodva végző cég állítása szerint Olaszországban mintegy 50 Uber-alkalmazottat és több ezer nem alkalmazotti státuszú futárt és éttermet érint a lépés. A cég közölte, hogy mobilitási szolgáltatásának bővítését ott folytatja, ahol az IT taxival dolgozik együtt.
A vállalat legnagyobb európai piacai Nagy-Britannia, Franciaország, Spanyolország és Németország.
Az Uber elmondása szerint nagy népszerűségnek örvend az európai taxisok körében, akik saját tevékenységük kiegészítésére az Uber-alkalmazást használják.
Kapcsolódó cikkeink
Több százmillió eurós beruházást tervez a Conad Adriatico 2027-ig
Az olaszországi Conad láncot működtető Conad Adriatico szövetkezet bejelentette, hogy…
Tovább olvasom >Eladná olaszországi vállalatát a Carrefour
A francia Carrefour kiskereskedelmi óriás fontolgatja olaszországi üzletágának eladását, és…
Tovább olvasom >Megnyitotta 3000. európai üzletét az Action Olaszországban
Mérföldkőhöz érkezett az európai non-food diszkontlánc, az Action: megnyitotta 3000.…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >