Leáll a Carrefour az akciós újságok terjesztésével Franciaországban

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 02. 05. 09:16

Március 31-ével megszünteti a Carrefour a nyomtatott promóciós szóróanyagok terjesztését Franciaországban. A lépés a kereskedő digitalizációs stratégiájának felgyorsításával áll összefüggésben.

Mint arra a Carrefour vezérigazgatója, Alexandre Bompard utalt, a vállalat francia promóciós újságjait már 2022 óta digitalizálja, így azok elérhetők a vállalat weboldalán, applikációjában csakúgy, mint e-mailben és a WhatsAppon. A legújabb kezdeményezéssel előreláthatólag évente 15.000 tonna papírt spórol a kereskedő, és az ebből származó megtakarítást az árakba invesztálja – írja a Retail Detail.

Az eredeti tervek szerint a nyomtatott akciós újságok 2026 januárjától szűntek volna meg, ám egy Párizsban és Lyonban indított kísérleti projekt sikere arra késztette a vállalatot, hogy a változtatás dátumát korábbra hozza.

A Carrefour egyébként nem az első a francia szupermarketek közül, amely ilyen lépésre szánta el magát – a piacvezető E.Leclerc 2023 szeptemberében hasonlóan döntött. Mint arról lapunk korábban beszámolt, hasonlóval próbálkozott az Aldi Süd Németországban, ám négy hónap után visszatért a nyomtatott reklámújságok terjesztéséhez.

Kapcsolódó cikkeink