Leáldozott a transz-zsíroknak?
A világ vezető élelmiszeripari cégei fogtak össze annak érdekében, hogy 2023-ra kivonják termékeikből az iparilag előállított transz-zsírokat.
A Nemzetközi Élelmiszer- és Iparszövetség (IFBA), amelynek többek között tagja a Nestlé, a Coca-Cola és a PepsiCo, a WHO ajánlásához igazítaná a globális standard-értékeket transz-zsír tekintetében, ami azt jelenti, hogy ennek, vagy a termékben lévő olajnak a mennyisége nem haladná meg 100 grammonként a 2 grammot.
Az IFBA azután tette meg erről szóló bejelentését, hogy a WHO minden globális élelmiszer-ellátó láncot felszólított: vonja ki a mesterséges tranzs-zsírokat 2023-ra termékeiből annak érdekében, hogy csökkenjen a kardiovaszkuláris megbetegedések aránya. A WHO szerint a tranzs-zsír-bevitel évente több mint 500 ezer ember haláláért felelős.
Az iparilag előállított transz-zsírok olyan termékekben találhatóak, mint a margarin vagy a ghí-vaj, de gyakran jelen vannak snackekben, vagy sütőipari termékekben is. A gyártók gyakran használják a transz-zsírokat arra, hogy meghosszabbítsák a termékek eltarthatóságát. A WHO azonban hangsúlyozta, hogy egészségesebb alternatívákat kell alkalmazni, amelyek sem az élelmiszer ízét, sem az árát nem befolyásolja.
Foodbev
Kapcsolódó cikkeink
Globális trendek – élelmiszeripari insightok
Az élelmiszeripar globális trendjeinek és innovációinak vezető platformjaként működő SIAL…
Tovább olvasom >Minden negyedik magyar javítaná emésztési jóllétét, de nem tudja, hogyan
Az új év kezdete sokak számára az egészségükre való tudatosabb…
Tovább olvasom >“Franco sportos. Legyél te is frankó!” üzenettel indítja az évet és ösztönöz életmódváltásra a BioTechUSA
Európa egyik legnagyobb étrendkiegészítő és speciális élelmiszer gyártó- és forgalmazójaként…
Tovább olvasom >További cikkeink
A SPAR Magyarország is letette a névjegyét Budapest egyik legnagyobb hazai gin fesztiválja mellett
A IV. Gin Market Budapest minden eddiginél több kiállítóval, impozáns…
Tovább olvasom >Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Employer Branding az AI és a GenZ-k korában konferencia: A folytatás
2024. november 27-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre a…
Tovább olvasom >