Lay’s mosoly kampány újratöltve
Harmadszor tér vissza az amerikai piacra a „mosolygó chipses zacskó”. Idén az aktualitást a maszkos, boldogtalan arcok ellensúlyozása jelenti.
A Marketing Dive közleménye szerint 70 féle zacskó dizájnon 30 különleges ember mosolya jelenik meg. Olyan hétköznapi hősök mosolya, akik a mindennapokban segítik mikrokörnyezetük, közösségük jobbá tételét, többek közt a hontalanok, éhezők, egészségügyi ellátást nélkülözők számára.
Story telling QR kóddal
A PepsiCo Frito-Lay divíziója a Lay’s „Mosoly” kampány harmadik évadával jelentkezik. A snack márka így nagyobb érzelmi hatást gyakorolhat azokra a fogyasztókra, akik újra örömet keresnek az életükben, a maszkok gátolta összemosolygás hiánya ellenére. Kicsit felejteni szeretnék az aggasztó körülményeket, a világjárványt, a gazdasági zűrzavart, a természeti katasztrófákat és a társadalmi nyugtalanságot.
A Mosoly kampány tavaly is nagy sikert aratott. Akkor a Lay’s QR-kódokat nyomtatott a chipses zacskókra, ezeket beolvasva a fogyasztók többet megtudhattak a mosolyok mögött húzódó személyekről. Több mint 71 000 ember szkennelte a kódokat, ami azt jelzi, hogy a fogyasztókat érdekelték ezek a történetek.
Selfiekből lett profi grafika
Az idei előkészítést a koronavírus átírta, de a marketingesek gyorsan reagáltak. Ahelyett, hogy márciusban professzionális fotózásra Dallasba vitték volna a kiválasztott „Everyday Smilers” (Mindennapi Mosolygók) jelölteket, arra kérték őket, hogy az otthonukban készítsenek selfiet magukról. Természetesen a részletekről hosszas tájékoztatót kaptak, hogy tudják a célnak legmegfelelőbb fotókat elkészíteni és hogyan küldjék el elektronikusan a Lay’s számára. A Lay’s grafikusai a CGI (computer-generated imagery) technológia segítségével nyomdakész állományokat varázsoltak az amatőr selfiekből, így tökéletes minőségben készülhetett el az új csomagolás.
A „Mosolyog” kampány részeként a Frito-Lay korlátozott ideig újból bevezette három, rajongók által kedvelt, limitált chips ízét: Fried Pickles with Ranch(sült savanyú uborkás Ranch öntetes), Kettle Cooked Beer Cheese (főtt sörsajtos)és Hot Sauce (csípős szószos).
Mosoly hadművelet
A Lay’s nem csak a mosolygó zacskókkal akarja felvidámítani az embereket. A kampány célja az is, hogy akár egymillió dollárt gyűjtsön a „Mosoly hadművelet” (Smile Operation) nevű orvosi jótékonysági szervezet számára, amely világszerte sebészeti ellátást nyújt az ajakhasadékkal (nyúlszájjal) születettek számára. A Lay’s így is kimutatja, mennyire elkötelezett a helyi közösségek megsegítésére és ez az üzenet a pandémiában tovább fokozódott.
Komplementer kategóriák
A Frito-Lay snack-részlege az utóbbi hónapokban erőteljes, 6%-os növekedést tapasztalt, mivel több fogyasztó eszik otthon, ahelyett, hogy étterembe menne, vagy az irodában, iskolában ebédelne Jól jött ez az anyavállalatnak, ugyanis a PepsiCo ital kategóriában 3,1% -os bevétel csökkenésről számolt be a második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. Az üdítőital-értékesítés megszenvedte az éttermek, filmszínházak és sportstadionok bezárását. A snack-mini-boom arra késztette a PepsiCo-t, hogy két közvetlen fogyasztói (DTC) weboldalt is elindítson, amelyekről házhoz szállítással rendelhetnek Pepsi és Lay’s termékeket. Az egyik a Snacks.com több mint 100 Frito-Lay terméket kínál, köztük a Lay’s, a Tostitos, a Cheetos és a Ruffles márkákat, valamint mártogatósokat, kekszet és dióféléket is.
Kapcsolódó cikkeink
Megjelent a Gyermelyi új reklámfilmje
A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött…
Tovább olvasom >Lépj be a MyMeki® UNIVERZUMBA!
A hazai McDonald’s 2024-től kommunikációs szinten is kiemelt figyelmet szentel…
Tovább olvasom >Az “énidő” fontosságára hívja fel a figyelmet a foodora
A folyamatos digitális készenlét és a mindennapi munkahelyi és magánéleti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >