Lay’s mosoly kampány újratöltve
Harmadszor tér vissza az amerikai piacra a „mosolygó chipses zacskó”. Idén az aktualitást a maszkos, boldogtalan arcok ellensúlyozása jelenti.
A Marketing Dive közleménye szerint 70 féle zacskó dizájnon 30 különleges ember mosolya jelenik meg. Olyan hétköznapi hősök mosolya, akik a mindennapokban segítik mikrokörnyezetük, közösségük jobbá tételét, többek közt a hontalanok, éhezők, egészségügyi ellátást nélkülözők számára.
Story telling QR kóddal
A PepsiCo Frito-Lay divíziója a Lay’s „Mosoly” kampány harmadik évadával jelentkezik. A snack márka így nagyobb érzelmi hatást gyakorolhat azokra a fogyasztókra, akik újra örömet keresnek az életükben, a maszkok gátolta összemosolygás hiánya ellenére. Kicsit felejteni szeretnék az aggasztó körülményeket, a világjárványt, a gazdasági zűrzavart, a természeti katasztrófákat és a társadalmi nyugtalanságot.
A Mosoly kampány tavaly is nagy sikert aratott. Akkor a Lay’s QR-kódokat nyomtatott a chipses zacskókra, ezeket beolvasva a fogyasztók többet megtudhattak a mosolyok mögött húzódó személyekről. Több mint 71 000 ember szkennelte a kódokat, ami azt jelzi, hogy a fogyasztókat érdekelték ezek a történetek.
Selfiekből lett profi grafika
Az idei előkészítést a koronavírus átírta, de a marketingesek gyorsan reagáltak. Ahelyett, hogy márciusban professzionális fotózásra Dallasba vitték volna a kiválasztott „Everyday Smilers” (Mindennapi Mosolygók) jelölteket, arra kérték őket, hogy az otthonukban készítsenek selfiet magukról. Természetesen a részletekről hosszas tájékoztatót kaptak, hogy tudják a célnak legmegfelelőbb fotókat elkészíteni és hogyan küldjék el elektronikusan a Lay’s számára. A Lay’s grafikusai a CGI (computer-generated imagery) technológia segítségével nyomdakész állományokat varázsoltak az amatőr selfiekből, így tökéletes minőségben készülhetett el az új csomagolás.
A „Mosolyog” kampány részeként a Frito-Lay korlátozott ideig újból bevezette három, rajongók által kedvelt, limitált chips ízét: Fried Pickles with Ranch(sült savanyú uborkás Ranch öntetes), Kettle Cooked Beer Cheese (főtt sörsajtos)és Hot Sauce (csípős szószos).
Mosoly hadművelet
A Lay’s nem csak a mosolygó zacskókkal akarja felvidámítani az embereket. A kampány célja az is, hogy akár egymillió dollárt gyűjtsön a „Mosoly hadművelet” (Smile Operation) nevű orvosi jótékonysági szervezet számára, amely világszerte sebészeti ellátást nyújt az ajakhasadékkal (nyúlszájjal) születettek számára. A Lay’s így is kimutatja, mennyire elkötelezett a helyi közösségek megsegítésére és ez az üzenet a pandémiában tovább fokozódott.
Komplementer kategóriák
A Frito-Lay snack-részlege az utóbbi hónapokban erőteljes, 6%-os növekedést tapasztalt, mivel több fogyasztó eszik otthon, ahelyett, hogy étterembe menne, vagy az irodában, iskolában ebédelne Jól jött ez az anyavállalatnak, ugyanis a PepsiCo ital kategóriában 3,1% -os bevétel csökkenésről számolt be a második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. Az üdítőital-értékesítés megszenvedte az éttermek, filmszínházak és sportstadionok bezárását. A snack-mini-boom arra késztette a PepsiCo-t, hogy két közvetlen fogyasztói (DTC) weboldalt is elindítson, amelyekről házhoz szállítással rendelhetnek Pepsi és Lay’s termékeket. Az egyik a Snacks.com több mint 100 Frito-Lay terméket kínál, köztük a Lay’s, a Tostitos, a Cheetos és a Ruffles márkákat, valamint mártogatósokat, kekszet és dióféléket is.
Kapcsolódó cikkeink
85 millió eurós beruházással bővíti németországi üzemét az Intersnack
Az Intersnack, Európa egyik vezető sós snackgyártója, 85 millió eurót…
Tovább olvasom >Steril legyekkel védekezik Amerika a húsfaló parazita ellen – újra leállt a mexikói állatexport
Újra felfüggesztette a mexikói élőállat-importot az Egyesült Államok, miután ismét…
Tovább olvasom >Júliusban a zöldebb fogyasztói döntésekért kampányol az Auchan
Az Auchan Magyarország 2025-ben is csatlakozik a globális Műanyagmentes július…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy áremelési hullám várható a kereskedelemben
2025 első felében általánosan csökkenő áremelési szándékokat tapasztalt a GKI…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >Az infláció az eurózónában 2 százalékra, az EU-ban 2,3 százalékra gyorsult éves szinten
Gyorsult az infláció növekedése az euróövezetben és az Európai Unióban…
Tovább olvasom >