Lay’s mosoly kampány újratöltve
Harmadszor tér vissza az amerikai piacra a „mosolygó chipses zacskó”. Idén az aktualitást a maszkos, boldogtalan arcok ellensúlyozása jelenti.
A Marketing Dive közleménye szerint 70 féle zacskó dizájnon 30 különleges ember mosolya jelenik meg. Olyan hétköznapi hősök mosolya, akik a mindennapokban segítik mikrokörnyezetük, közösségük jobbá tételét, többek közt a hontalanok, éhezők, egészségügyi ellátást nélkülözők számára.
Story telling QR kóddal
A PepsiCo Frito-Lay divíziója a Lay’s „Mosoly” kampány harmadik évadával jelentkezik. A snack márka így nagyobb érzelmi hatást gyakorolhat azokra a fogyasztókra, akik újra örömet keresnek az életükben, a maszkok gátolta összemosolygás hiánya ellenére. Kicsit felejteni szeretnék az aggasztó körülményeket, a világjárványt, a gazdasági zűrzavart, a természeti katasztrófákat és a társadalmi nyugtalanságot.
A Mosoly kampány tavaly is nagy sikert aratott. Akkor a Lay’s QR-kódokat nyomtatott a chipses zacskókra, ezeket beolvasva a fogyasztók többet megtudhattak a mosolyok mögött húzódó személyekről. Több mint 71 000 ember szkennelte a kódokat, ami azt jelzi, hogy a fogyasztókat érdekelték ezek a történetek.
Selfiekből lett profi grafika
Az idei előkészítést a koronavírus átírta, de a marketingesek gyorsan reagáltak. Ahelyett, hogy márciusban professzionális fotózásra Dallasba vitték volna a kiválasztott „Everyday Smilers” (Mindennapi Mosolygók) jelölteket, arra kérték őket, hogy az otthonukban készítsenek selfiet magukról. Természetesen a részletekről hosszas tájékoztatót kaptak, hogy tudják a célnak legmegfelelőbb fotókat elkészíteni és hogyan küldjék el elektronikusan a Lay’s számára. A Lay’s grafikusai a CGI (computer-generated imagery) technológia segítségével nyomdakész állományokat varázsoltak az amatőr selfiekből, így tökéletes minőségben készülhetett el az új csomagolás.
A „Mosolyog” kampány részeként a Frito-Lay korlátozott ideig újból bevezette három, rajongók által kedvelt, limitált chips ízét: Fried Pickles with Ranch(sült savanyú uborkás Ranch öntetes), Kettle Cooked Beer Cheese (főtt sörsajtos)és Hot Sauce (csípős szószos).
Mosoly hadművelet
A Lay’s nem csak a mosolygó zacskókkal akarja felvidámítani az embereket. A kampány célja az is, hogy akár egymillió dollárt gyűjtsön a „Mosoly hadművelet” (Smile Operation) nevű orvosi jótékonysági szervezet számára, amely világszerte sebészeti ellátást nyújt az ajakhasadékkal (nyúlszájjal) születettek számára. A Lay’s így is kimutatja, mennyire elkötelezett a helyi közösségek megsegítésére és ez az üzenet a pandémiában tovább fokozódott.
Komplementer kategóriák
A Frito-Lay snack-részlege az utóbbi hónapokban erőteljes, 6%-os növekedést tapasztalt, mivel több fogyasztó eszik otthon, ahelyett, hogy étterembe menne, vagy az irodában, iskolában ebédelne Jól jött ez az anyavállalatnak, ugyanis a PepsiCo ital kategóriában 3,1% -os bevétel csökkenésről számolt be a második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. Az üdítőital-értékesítés megszenvedte az éttermek, filmszínházak és sportstadionok bezárását. A snack-mini-boom arra késztette a PepsiCo-t, hogy két közvetlen fogyasztói (DTC) weboldalt is elindítson, amelyekről házhoz szállítással rendelhetnek Pepsi és Lay’s termékeket. Az egyik a Snacks.com több mint 100 Frito-Lay terméket kínál, köztük a Lay’s, a Tostitos, a Cheetos és a Ruffles márkákat, valamint mártogatósokat, kekszet és dióféléket is.
Kapcsolódó cikkeink
EU-USA vámháború: a vám rossz a cégeknek, még rosszabbak a fogyasztóknak
Az Európai Bizottság elnöke, Ursula von der Leyen sajnálatát fejezte…
Tovább olvasom >Tojáshiány az Egyesült Államokban: Korlátozásokat vezettek be a nagyobb kiskereskedelmi láncok
Az Egyesült Államokban egyre nagyobb problémát okoz a madárinfluenza-járvány, amely…
Tovább olvasom >A PepsiCo tavalyi pénzügyi teljesítménye elmaradt a várakozásoktól
A PepsiCo tavalyi pénzügyi teljesítménye elmaradt a várakozásoktól, különösen az…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >